سرانه کمک به کانون‌های مساجد کمتر از یک میلیون است

حسینی گفت: با خجالت عرض می‌کنم که سرانه شهرستانی ما زیر ۱۰ میلیون است و شرایط خوبی نداریم؛ سرانه کمک به کانون‌های فرهنگی مساجد کمتر از یک میلیون در ۲۳ هزار مسجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، سیدهادی حسینی عصر امروز در افتتاحیه نمایشگاه کتاب تبریز، با بیان این‌که اعتبارات حوزه فرهنگی در کشور بسیار ناچیز است، اظهار داشت: تنها «یک سیزدهم» بودجه فرهنگی کشور مربوط به وزارت ارشاد است.

معاون پارلمانی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: از ابتدا کل بودجه فرهنگی کشور را کوچک در نظر گرفته‌اند که در این بین، رقم یک سیزدهم هم اصلا رقم قابل توجهی برای فرهنگ و هنر این کشور نیست.

حسینی بررسی بودجه سال آینده کشور در مجلس شورای اسلامی را یادآور شد و از نمایندگان مجلس خواست تا بودجه وزارت ارشاد را تقویت کنند، گفت: با خجالت عرض می‌کنم که سرانه شهرستانی ما زیر 10 میلیون است و شرایط خوبی نداریم.

معاون حقوقی وزیر ارشاد ادامه داد: سرانه کمک به کانون‌های فرهنگی مساجد کمتر از یک میلیون در 23 هزار مسجد است اما تکلیف برنامه ششم، ایجاد بیش از 75 هزار کانون مساجد است و باید در این راستا بودجه تقویت شود اما وضعیت قابل قبولی در این حوزه نداریم.

​وی اهمیت توجه به کتابخوانی و کتابخانه‌های روستایی را مورد تاکید قرار داد و گفت: استاندار آذربایجان شرقی 75 میلیون تومان و وزارت ارشاد هم 75 میلیون تومان برای توسعه کتابخانه‌های روستایی کمک می‌کنند.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود وجود پروژه‌های نیمه تمام فرهنگی تبریز را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر اینکه این وضعیت در شأن تبریز نیست تصریح کرد: باید تعدادی از پروژه‌ها در ردیف اعتبار ملی قرار گیرند تا با دریافت اعتبارات لازم به بهره‌برداری برسند.

معاون پارلمانی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم نمایشگاه کتاب تهران را از حالت هزینه آفرینی به درآمدزایی سوق دهیم، اظهار داشت: امسال به نمایشگاه شانزدهم کتاب تبریز 1 میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد.

وی ادامه داد: باید کمک کنیم تا کتابخوانی و استفاده از کتاب به فرهنگ تبدیل شود؛ در دنیا ایران را به عنوان قطب فرهنگی می‌شناسند و هیچ کس به خودرو یا فناوری و یا دستاورد کشاورزی ما افتخار نمی‌کنند بلکه به فرهنگ ما تعظیم می‌کنند.

کد خبر 734912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha