حضور ١٥٠ ناشر خارجی از ٢٠ کشور جهان در تبریز

امسال ٩٠٠ ناشر داخلی با ١٥٠ هزار عنوان و یک میلیون و ٥٠٠ نسخه کتاب در بخش داخلی، ١٥٠ ناشر از ٢٠ کشور جهان با ٣٣ هزار عنوان کتاب و ٣٠ ناشر رسانه های دیجیتال در نمایشگاه کتاب تبریز حضور دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، محمد محمدپور عصر امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، گفت: نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، بزرگترین رویداد فرهنگی منطقه شمالغرب کشور است و هر ساله در این ایام، نگاه مردم منطقه به این رویداد بزرگ معطوف می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: این انتظار و مطالبه به حق، از تعالی فکر و اندیشه مردمان این منطقه سرچمشه می گیرد و تاریخ گهربار منطقه، ما را به این سمت سوق می‌دهد که طلایه‌دار حرکت‌های مهم و تاثیرگذار فرهنگی باشیم. 

محمدپور، فرهنگ و هنر را سرمایه زاینده و ثروتی که خودتولید است، دانست و خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم رشد این نهال را سرعت ببخشیم، می‌توانیم به این حوزه به عنوان یک منبع پایان ناپذیر برای اقتصاد کشور امیدوار باشیم.

وی تصریح کرد: اقتصاد، سیاست و روابط بین الملل ایران باید متکی به حوزه فرهنگ باشد و بر همین اساس امیدواریم که روزی کالاهای فرهنگی ما جایگزین نفت در اقتصاد کشور شود.

محمدپور در ادامه گفت: تبریز به واسطه همین پیشینه افتخار آمیز به عنوان پایتخت گردشگری کشور های اسلامی انتخاب شده است و امسال با توجه به رویداد تبریز ٢٠١٨ ، نمایشگاه کتاب ابعاد ویژه ای به خود گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تجربه های گذشته باعث شده است که بتوانیم نمایشگاه شانزدهم را به مراتب بهتر برنامه‌ریزی و اجرا کنیم، تاکید کرد: سال گذشته بیش از ٨٠٠ هزار نفر از نمایشگاه کتاب تبریز دیدن کرده اند و میزان فروش سال گذشته ٦ میلیارد و ٥٠٠ میلیون تومان بوده است.

محمدپور افزود: امسال ٩٠٠ ناشر داخلی با ١٥٠ هزار عنوان و یک میلیون و ٥٠٠ نسخه کتاب در بخش داخلی، ١٥٠ ناشر از ٢٠ کشور جهان با ٣٣ هزار عنوان کتاب و ٣٠ ناشر رسانه های دیجیتال در این نمایشگاه حضور دارند.

وی افزود: در نمایشگاه شانزدهم ٢٥ هزار متر مربع سالن مسقف در اختیار ناشران و برنامه های جنبی نمایشگاه کتاب تبریز قرار گرفته است.

محمدپور عنوان کرد: علاوه بر حضور ناشران، برنامه های متنوعی در این نمایشگاه برگزار خواهد شد و به همین دلیل می توان نمایشگاه کتاب را به عنوان یک جشن بزرگ فرهنگی در تبریز عنوان کرد.

گفتنی است، شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز و ششمین نمایشگاه نشر دیجیتال از ٢٩ مهر لغایت ٤ آبان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تبریز برگزار می شود و علاقمندان می توانند هر روزه از ساعت ١٠ الی ٢٠ از این نمایشگاه دیدن کنند.

کد خبر 734907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha