نخستین جشنواره استانی سرود بسیج در تبریز برگزار می‌شود

دبیر نخستین جشنواره استانی سرود بسیج آذربایجان شرقي گفت: ۲۵ آبان آخرین فرصت شرکت گروه های علاقه‌مند تعیین شده است.

به گزارش خبرنگار خبزگزاری شبستان در تبریز، غلامرضا میرزازاده در نشست خبری با اصحاب رسانه مساجد و مدارس را نخستین اماکن ظهور سرود انقلابی در کشور دانست و اظهارداشت: نقش سرود در دهه 60 بسیار مهم و از ارزش های اصلی انقلاب به شمار می رفت.

دبیر نخستین جشنواره استانی سرود بسیج آذربایجان شرقي با ابراز تاسف از کمرنگ شدن این حرکت ارزشی در پایگاه ها و مدارس و راکد شدن آن در برخی مساجد و مدارس، علت آن را غافل شدن برخی از متولیان امر و کوتاهی آن ها عنوان کرد.

وی برگزاری نخستین جشنواره سرود را فرصتی برای شناسایی و احیای گروه های سرود مساجد دانست و افزود: تقویت و ارتقای توانمندی این گروه ها پس از شناسایی مهم ترین هدف بسیج هنرمندان است تا بتوانیم بار دیگر این حرکت ارزشی را در پایگاه ها و مدارس به  ظهور و بروز برسانیم.

مسؤول انجمن موسیقی بسیج هنرمندان استان خاطرنشان کرد: 25 آبان آخرین مهلت شرکت گروه های علاقه مند تعیین شده که 30 آبان گروه های راه یافته در بخش رقابتی؛ پس از بازبینی به بخش مسابقه راه خواهند یافتو

وی با بیان این‌که چهارم آذر برگزیدگان جشنواره معرفی و تجلیل خواهند شد، گفت: 15 گروه تاکنون در نخستین جشنواره استاني سرود شرکت کردند، که بیشترین گروه های شرکت کننده مربوط به تبریز است که هفت گروه از آن شرکت کردند.

میرزازاده ادامه داد: پس از تبریز، مرند با پنج گروه بیشترین گروه شرکت کننده را در این جشنواره داراست و شهرستان های مراغه، جلفا و هشترود نيز هر کدام یک گروه شرکت کننده دارند.

وی یادآور شد: جشنواره مختص برادران بوده و باید گروه های شرکت کننده تصویر اجرای خود را تا 25 آبان به دبیرخانه ارسال کنند؛ ازعلاقه مندان می توانند با مراجعه به پایگاه های بسیج در مساجد، بسیج دانش آموزی مدارس و کانون های فرهنگی هنری مساجد در این جشنواره شرکت کنند.

وی محورهای شرکت در جشنواره را استکبارستیزی و جهاد کبیر، حمایت از کالای ایرانی، جبهه مقاومت اسلامی و شهدای مدافع حرم، دفاع مقدس، سبک زندگی ایرانی اسلامی، مذهب آئینی(شعائر اسلامی) و وحدت و همبستگی ملی مذهبی برشمرد.

کد خبر 734227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha