توصعه اماکن فرهنگی آذربایجان‌شرقی ضرورت دارد

سعیدی گفت: طرح استفاده از مزیت‌های فرهنگی هر شهر برای ایجاد پایگاه فرهنگی در کشور، طرح خوبی است که نیازمند همت مسؤولان فرهنگی برای عملیاتی کردن آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمداسماعیل سعیدی» امروز در جمع فعالان فرهنگی تبریز با اشاره به طرح استفاده از مزیت‌های فرهنگی هر شهر برای ایجاد پایگاه فرهنگی در کشور اظهار داشت: باید شرایط این امر فراهم باشد، به این معنا که عرض و طول آن مشخص شود و صرف گفتن این موضوع و عدم تقویت زیرساخت‌های لازم، کار را در علمیاتی کردن این طرح پیش نخواهد برد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عملیاتی کردن این طرح نیاز به بررسی‌های جدی و مطالعات به خصوص دارد، چراکه در شرایط فعلی دولت از لحاظ قانون اختیارات توسعه را ندارد و با محدودیت‌ها مواجه است و اگر خواهان گسترش مجموعه‌های فرهنگی در استان‌ها هستند، به‌دلیل مشکلات مالی و نبود اعتبارات لازم این اقدام نیز عملی نیست.

وی افزود: طرح استفاده از مزیت‌های فرهنگی هر شهر برای ایجاد پایگاه فرهنگی در کشور، طرح خوبی است که نیازمند همت مسؤولان فرهنگی برای عملیاتی کردن آن است، ولی مقوله فرهنگ در کشور مورد بی‌مهری و کم‌توجهی مسوولان قرار دارد و باید با یک برنامه‌ریزی مدون بتوان سریعاً مشکلات را حل کرده و طرح‌هایی که سبب ارتقای فرهنگ در کشور می‌شود را عملیاتی کرد.  

این نماینده مجلس در دوره دهم، ادامه داد: مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی در هر استان امروزه با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند و اگر دولت برای اجرایی شدن این طرح می‌خواهد اقدامی صورت دهد، باید در وهله اول مشکلات این تشکل‌ها را حل کرده و با استفاده از ظرفیت این تشکل‌ها، مزیت‌های فرهنگی هر استان را شناسایی کرده و پایگاه‌های فرهنگی ایجاد کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند به الگو‌ برداری از کشورهایی که از این طرح استفاده کرده‌اند، شرایط را سریعاً مهیا کند و با استفاده از صاحب‌نظران حوزه فرهنگی  و انجام معالعات میدانی وسیع، این طرح را برای ارتقای سطح فرهنگی کشور عملیاتی کنند.

کد خبر 736005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha