عقیده چندانی به هزینه های کلان در راه فرهنگ ندارم

پزشکیان با تأکید بر این‌که عقیده چندانی به هزینه های کلان در راه فرهنگ ندارم، گفت: فرهنگ یعنی تغییر رفتار. متاسفانه بسیاری از کسانی که به نام فرهنگ در جامعه ما هزینه کرده اند در حقیقت نوعی بی فرهنگی ایجاد می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ «مسعود پزشکیان» در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب تبریز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مساله فرهنگ فقط به مجلس ربط پیدا نمی کند. کتاب خواندن و فرهنگی شدن به قانون نیاز ندارد و نمی توان باورها را با قانون به مردم تزریق کرد. 

نائب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: باید در خانه، مدرسه، محلات و رسانه ها فرهنگ کتابخوانی تبلیغ شود و این فرهنگ باید به صورت برجسته سازی افراد فرهنگی و دانشمندان نشان داده شود. فرهنگیان، متفکرین، نظریه پردازان و اساتید نیز به اندازه فوتبالیست ها و هنرپیشه ها به دیده شدن نیاز دارند تا به عنوان الگوی مردم جامعه انتخاب شوند. 

پزشکیان خاطرنشان کرد: من عقیده چندانی به هزینه های کلان در راه فرهنگ ندارم. فرهنگ یعنی تغییر رفتار. متاسفانه بسیاری از کسانی که به نام فرهنگ در جامعه ما هزینه کرده اند در حقیقت نوعی بی فرهنگی ایجاد می کنند.

وی ادامه داد: مقوله فرهنگ نیاز به نگاهی جهادی دارد. در این عرصه باید با ایثار و گذشت و فداکاری کار کرد و با باور و اعتقاد قدم زد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این نمایشگاه مردم را مشتاق می بینم و استقبال بسیار خوب است. مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد که نزدیک به ٢ میلیارد تومان بن ارائه شده و قطعا این امتیاز، امکان بسیار خوبی برای خرید کتاب فراهم می کند. 

کد خبر 736276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha