آغاز مرمت یادمان شهدای گمنام تبریز

مرمت کاشی‌های یادمان شهدای گمنام عون بن علی تبریز به همت معماران برجسته آذربایجان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «شمس اله فیروزیان» امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ریزش برخی از کاشی‌های یادمان شهدای گمنام عون بن علی و لزوم مرمت و جایگزینی کاشی‌های آسیب دیده و بهبود وضعیت ظاهری یادمان از پیگیری و آغاز مرمت کاشی‌های یادمان خبر داد.

مدیرعامل سازمان عون بن علی شهرداری تبریز با بیان این‌که قسمتی از کاشی‌کاری بنای یادمان شهدای گمنام به‌علت مرور زمان و هوازدگی تخریب شده بود، گفت: یادمان شهدای گمنام به‌عنوان نماد ایستادگی و غیرت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: این مکان معنوی در طول سال پذیرای خیل کثیری از شهروندان، مسئولین استانی و کشوری و محل برگزاری مراسم‌های ملی و مذهبی می شود. به دلیل جلوگیری از بروز هرگونه حادثه ناگوار در اثر ریزش کاشی ها تصمیم به بازسازی عوارض به‌وجود آمده در آن گرفته شد.

فیروزیان در خصوص کاشی‌های یادمان شهدای عون بن علی توضیح داد: با توجه به اطلاعات ارایه شده از سوی طراح و مشاور طرح یادمان و به دلیل شاخصه‌های بسیار ویژه که طی ارزیابی اخیر مشاورین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور انجام یافته، این یادمان یکی از بی‌نظیرترین یادمان‌های کشور محسوب می‌شود.

به گفته وی شیوه معماری آذری و اصول حاکم بر طراحی چنین بناهای یادمانی و به‌خصوص مشخصه‌های کاملا منحصر بفرد اثر، این بنا را به لحاظ معماری در جایگاه ممتازی قرار داده است.

کد خبر 736273

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha