آذربایجان‌شرقی دارای یک‌هزار و ۸۵۰ شهید دانش‌آموز است

مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه عاشورا گفت: استان دارای یک‌هزار و ۸۵۰ شهید دانش‌آموز است که ۱۴۴ یادواره شهید دانش‌آموز به همت واحدهای مقاومتی در طول سال تحصیلی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «وحید فرشباف رشیدی» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این‌که بسیج دانش‌آموزی کشور بیش از ۵ میلیون نفر عضو دارد، اظهار داشت: از این میان 292 هزار دانش‌آموز در ۵۰ حوزه آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی عضو بسیج هستند.

مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه عاشورا با بیان این‌که ۳ هزار واحد مقاومتی در مدارس سراسر استان فعال است، خاطرنشان کرد: تربیت دانش‌آموز در تراز انقلاب، هویت‌بخشی، کار کردن به صورت تشکیلاتی و خروج از کارهای انفرادی، مسوولیت‌محوری و مسجدمحوری دانش‌آموز و تربیت جوانان مومن و انقلابی پای کار از جمله اهداف بسیج دانش‌آموزی است.

وی اردوی راهیان نور دانش‌آموزی را یکی از مهم‌ترین برنامه بسیح عنوان کرد و گفت: طی سه سال گذشته نزدیک به ۷۰ هزار نفر دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور اعزام شده است و امسال طبق برنامه‌ریزی از تمام شهرستان‌های استان اعزامی به این اردوها خواهیم داشت.

فرشباف خاطرنشان کرد: اردوی راهیان نور در دو فصل پاییز و اواخر زمستان در مناطق شمال‌غرب و جنوب کشور انجام می‌گیرد که در این اردوها از یادمان‌های مشخص شده بازدید به عمل می‌آید.

وی در ادامه به طرح ۱۰ روزه هجرت برای کارهای جهادی توسط دانش‌آموزان در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: از دیگر فعالیت‌های بسیج دانش‌آموزی یاوران ولایت است به طوریکه تمام فرماندهان واحدهای آموزشی بسیج دانش‌آموزان از خود دانش‌آموزان بوده و این فرماندهان تحت طرح یاوران ولایت آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه عاشورا از اجرای طرح ملی بهنام محمدی با هدف اتصال 3 رکن منزل، مدرسه و مسجد در ۱۸۴ مدرسه خبر داد و گفت: اتصال سه رکن اساسی منزل، مسجد و مدرسه با عنوان طرح ملی شهید بهنام محمدی در سراسر کشور انجام می‌گیرد.

وی، در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی پرداخت و اظهار داشت: دیدار جمعی از نخبگان و فرماندهان واحدهای دانش‌آموزی پیشگام با نماینده ولی‌فقیه در استان، برگزاری مسابقه دو رهروان شهدای دانش‌آموز و کوه‌پیمایی دانش‌آموزان بسیجی، برگزاری مانور رسانه‌ای جبهه مقاومت سایبری، هم‌اندیشی نخبگان علمی، هنری و ورزشی با استانداران و فرمانداران و تجلیل از آنان از جمله برنامه ها است.

فرشباف برگزاری مراسم عزاداری اربعین حسینی، آغاز ثبت‌نام لیگ علمی پایا، عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدای دانش‌آموز و معلمان در گلزار شهدا، برگزاری نشست‌های معرفتی، بصیرتی و تربیتی، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تبریز، برگزاری یادواره شهید فهمیده و ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز همچنین اجرای برنامه پدافند غیرعامل در مدارس را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی در استان برشمرد.

مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه عاشورا خاطرنشان کرد: استان آذربایجان‌شرقی دارای یک‌هزار و ۸۵۰ شهید دانش‌آموز است و طبق ابلاغیه ما موظف به برگزاری ۱۴۴ یادواره شهید دانش‌آموز توسط واحدهای مقاومتی در طول سال تحصیلی هستیم.

 

کد خبر 736569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha