تکیه بر ظرفیت‌های داخلی کشور رمز عبور از تحریم‌ها است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌ شرقی گفت: تنها راهی که می‌تواند ما را با سربلندی از این مرحله عبور دهد، ایستادن روی پای خود است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، دستگاه حفاری مکانیزه تونل خط دو قطار شهری در تبریز عصر امروز با حضور جمعی از مسؤولان راه اندازی شد؛ این پروژه به طول ۲۲/۴ کیلومتر با تعداد ۲۰ ایستگاه از منطقه قراملک تا نمایشگاه بین المللی تبریز و با عمق ۳۳/۲۵ متر از سطح زمین انجام خواهد شد.

بنابر این گزارش، در این پروژه مهم شهری که سال‌هاست مردم تبریز چشم انتظار اتمام آن هستند؛ تعداد ۴۳ رام قطار در ناوگان حمل و نقل قطار شهری پیش بینی شده که ظرفیت حمل ۴۰ هزار مسافر در ساعت را داراست.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در مراسم راه اندازی دستگاه حفاری TBM خط 2 متروی تبریز اظهار داشت: توانمندی متخصصان جوان و استفاده از امکانات داخلی یکی از اقدامات ارزشمند قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) است.

وی با بیان این‌که قرارگاه خاتم نماد سازندگی سپاه در عرصه‌های مختلف است، خاطرنشان کرد: اقدامات قرارگاه خاتم الانبیاء نمونه‌ای از خودباوری، خوداتکایی و تحقق عینی شعار «ما می‌توانیم» است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: اگر این روحیه جهادی و ایثارگری جهادگران و مهندسان قرارگاه خاتم نبود، در جنگ هم نمی‌توانستیم موفق باشیم. امروز آرامش و امنیت و عزت ما در سایه این رشادت‌ها و ایثارگری‌ها و به برکت خون پاک شهدا است.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم با تاکید بر این‌که استان آذربایچان شرقی از نظر اقتصادی دارای نیروهای جوان، مبتکر و دارای فکر و اندیشه است، تصریح کرد: سربلندی ما در سایه تکیه‌ بر جوانان توانمند و داشته‌های خودمان است.

وی ادامه داد: تنها راهی که می‌تواند ما را با سربلندی از این مرحله عبور دهد، ایستادن روی پای خود است؛ چراکه با بهره‌گیری از توان متخصصان داخلی و امکانات خودمان می‌توانیم کارها را پیش ببریم.

کد خبر 736286

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha