وحشتناک‌ترین جهل، جهل انسان به خودش است

یک محقق حوزه و دانشگاه گفت: بدترین و وحشتناک‌ترین جهل، جهل انسان به خودش است، باید انسان تلاش کند خود را بشناسد بدون اینکه دچار خودپسندی و تکبر شود که این صفات از آن انسان های حقیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «محمد داستانپور» در جمع دختران گروه فرهنگی فانوس به نگاه های انسان به خودش اشاره کرد و گفت: اولین دیدگاه این است که منِ انسان صرفا در یک جسم لایزال خلاصه شده، من ۸۰ کیلو سلول فشرده و محرک هستم و این نگاه آغاز بدبختی انسانی است.



این محقق حوزه و دانشگاه اظهار داشت: بدترین و وحشتناکترین جهل، جهل انسان به خودش است، باید انسان تلاش کند خود را بشناسد بدون اینکه دچار خودپسندی و تکبر شود که این صفات از آن انسان های حقیر است.


وی گفت: یک نوع بیماری در جامعه رواج یافته به نام (سرطان خود انزجاری) یعنی فردی که بیهوده و پوچ زندگی کرده و پس از مدتی گوشه گیر و منزوی شده است.



داستانپور ادامه داد: دومین‌ نگاه انسان به خودش در واقع نقطه تحول انسان است و آن نگاه، خودِ برتر‌‌ است یعنی انسان متوجه بشود که فراتر از یک جسم نابودشدنی است.



این محقق حوزه دین و جوان بیان کرد: انسان دو مدل مرگ دارد؛ اول کسی که جوان‌مرگ شده ولی راه می رود، کسی که زیر چندین تُن افکار منفی دست و پا می زند و این نوع مرگ بسیار خطرناک تر از مرگ نوع دوم یا مرگ جسم است که باعث ورود انسان به عالم بالا می شود.



داستانپور خاطرنشان کرد: خداوند شوق به حرکت در راه خودش را مثل خود حرکت می بیند و خریدار انسان است./

 

کد خبر 737179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha