حرام خواری و دور شدن از نور ولایت عقل انسان را ضایع می‌کند

خبرگزاری شبستان: استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی حق الناس است، گفت: کسانی که دو تابعیتی هستند و شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» سر می‌دهند منافق هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین مومنی در هفتمین جلسه دهه آخر ماه صفر در حزب موتلفه اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: نزاع در کربلا ستیز بین علم و جهل نبود بلکه نزاع بین عقل و جهل بود.


استاد حوزه علمیه با بیان اینکه گاهی نقطه مقابل جهل، علم است، ادامه داد: مراد از علم آگاهی و دانستن است اما گاهی نیز در نقطه مقابل جهل، عقل قرار می‌گیرد در این کلام مقصود از جهل تعطیل شدن عقل و عدم عکس العمل مناسب در زمان خاص است.


حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه جهل دارای لشکریانی است که توسط شیطان تغذیه می‌شوند، ابراز کرد: عقل نیز دارای لشکر و جنود است؛ اگر انسان مراقبه نداشته باشد لشکر جهل بر لشکر عقل غلبه پیدا می‌کند و کربلا رقم می‌خورد و دشمنان با علم به اینکه امام حسین(ع) فرزند پیامبرخدا است ایشان را به قتل می‌رسانند.


استاد حوزه علمیه مباح دانستن خون امام حسین(ع) را اوج قربت و مظلومی خاندان عصمت و طهارت در روز عاشورا دانست و اظهار داشت: امام حسین(ع) به سوی کربلا حرکت کردند تا عقول تعطیل شده بیدار شوند اما دشمنان به دلیل بغضی که از خاندان عصمت و طهارت داشتند با علم و آگاهی کامل حضرت را به شهادت رساندند.


وی ادامه داد: لشکر امام حسین(ع) سراسر عقل بود از این رو یاران سیدسالار شهیدان توانستند بر لشکریان جهل پیروز شوند. کسانی که آخرت را بر خوشی زودگذر دنیا می‌فروشند جهل بر آنان غالب می‌شود. انسان عاقل علاوه بر خدا شناسی، دشمن شناس نیز هست از این رو هرگز کاری نمی‌کند که با امتیاز دهی به دشمن شکست بخورد.


حجت الاسلام والمسلمین مومنی انقلاب اسلامی را امانت الهی دانست و گفت: کسانی که نسبت به نظام فتنه و توطئه می‌کنند هرگز نمی‌توانند در قیامت جواب خداوند و کسانی که برای این انقلاب زحمت کشیدند را بدهند؛ انقلاب اسلامی حق الناس است.


استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حق الناس، حرام خوری و دور شدن از نور ولایت عقل انسان را ضایع می‌کند، گفت: همه انسان‌ها برای آنکه نجات پیدا کنند نیازمند نور ولایت هستند. امروز کسانی که دو تابعیتی هستند و شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» سر می‌دهند منافقند. این افراد کسانی‌ هستند که به برکت انقلاب به پست و مقام دست یافتند اما رفتند و تابعیت آمریکا گرفتند؛ بنابراین اینان حق اظهار نظر درباره سیاست انقلاب اسلامی را ندارند که چنین شعارهایی سر می‌دهند.

کد خبر 737863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha