برگزیدگان قرآنی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان تجلیل شدند

همایش تجلیل از برگزیدگان قرآنی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با حضور نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم» در مراسم تجلیل از برگزیدگان قرآنی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با بیان این‌که توجه به آموزه های قرآنی رمز سعادت بشریت است، اظهار داشت: دانشگاهیان توجه داشته باشند که علم بدون اخلاق و معنویت راهگشای امور نخواهد بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که دانشگاه ها مرکز تولید علم هستند اما این علوم زمانی کارآمد است که با اتصال به فناوری و با حضور نخبگان دانشگاهی برای توسعه اقتصادی کشور به صنعت وصل شود، خاطرنشان کرد: از منظر اسلام؛ علم پایه و اساس قدرت ها است و علم مدیریت درست انباشت سرمایه ها هم به حساب می آید.

وی با بیان این‌که  اتصال علم به فناوری ها و فناوری ها به صنعت گره های اقتصادی کشور را باز می کند، تصریح کرد: باید کشورهای اسلامی از لحاظ علم و فناوری پیشرفت کنند، تا بتوانند در برابر غرب خودکفایی خود را اثبات کنند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که غرب و آمریکا با علم توانستند بر کشورهای دنیا مسلط شوند و تولید ثروت کنند، افزود: البته مقداری از ثروت را هم با فریبگری و خباثت و سیاست به دست آوردند، اما آنها از قدرت علم بیش از هر چیزی تاثیر گرفته اند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به این‌که علم، اقتدار است، هر کس این اقتدار را داشته باشد، می تواند به همه مقاصد خود دست پیدا کند، افزود: علم و فناوری که منجر به تجاری سازی شود، مورد تاکید و توصیه مقام معظم رهبری است.

کد خبر 739932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha