آلمانی‌ها برای کاوش‌های باستانی «ربع رشیدی» به تبریز می‌آیند

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی از انعقاد تفاهم‌نامه چهار جانبه برای کاوش‌های باستان‌شناسی درمجموعه تاریخی و باستانی ربع رشیدی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «مرتضی آبدار» در جمع خبرنگاران با اشاره به قدمت تاریخی مجموعه ربع رشیدی گفت: محوطه باستانی ربع رشیدی یا رشیدیه در مجاورت محلات عباسی و یوسف‌آباد در شمال‌شرقی تبریز با وسعت حدود 13 هکتار در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی در مورد تفاهم‌نامه چهار جانبه برای کاوش‌های باستان‌شناسی در مجموعه تاریخی و باستانی ربع رشیدی اظهار داشت: مجموعه باستانی و تاریخی ربع رشیدی نیازمند توجه پژوهشگران بین‌المللی است و در این زمینه تفاهم‌نامه مشترک چهار جانبه بین  سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، شهرداری تبریز، دانشگاه هنر اسلامی تبریز و موسسه آلمانی منعقد شده است.

وی افزود: موسسه آلمانی  با تکنولوژی و تجهیزات جدید و به‌روز در این مجموعه حضور یافته و کار باستان‌شناسی را آغاز کرده‌اند و طبق توافق صورت گرفته  در طی 28 ماه اقدامات اساسی کاوش‌ها  انجام شود.

آبدار ادامه داد: برای انجام و روند پیشرفت این پروژه یک‌میلیارد و 600 میلیون تومان سازمان میراث فرهنگی اعتبار اختصاص داده و 500 میلیون تومان نیز شهرداری متقبل شده است.

کد خبر 739927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha