ارسال ۱۳۳ مقاله به همایش بین المللی معماری جهان اسلام

دبیر علمی نخستین همایش بین المللی معماری و شهرسازی جهان اسلام گفت: ۱۳۳ مقاله به دبیرخانه ارسال شده که ۳۴ مقاله به صورت سخنرانی در ۲ روز برگزاری همایش ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، نخستین همایش بین المللی "معماری و شهرسازی جهان اسلام در عصر جهانی شدن" امروز به میزبانی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز آغاز شد.

دبیر علمی این همایش بین المللی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 133 مقاله به دبیرخانه ارسال شده که 34 مقاله به صورت سخنرانی در 2 روز برگزاری همایش ارائه و 31 مقاله نیز در کتاب مقالات چاپ شده است. 

«محمد میرغلامی» با بیان محورهای اصلی همایش افزود: هویت اسلامی و هویت جهانی، رابطه آنها در معماری و شهرسازی جوامع اسلامی و کالایی شدن معماری از محورهای همایش معماری و شهرسازی جهان اسلام در تبریز است. 

وی ادامه داد: شهر و چالش جوامع اسلامی، جامعه شبکه ای و معماری و شهرسازی اسلامی (بازتعریف محله، شهروند)، جایگاه ارزش های اسلامی (عدالت، زیبایی، امنیت) در معماری و شهرسازی جوامع اسلامی در عصر جهانی شدن از جمله محورهای همایش است.

میرغلامی افزود: رویه ها و الگوها در معماری و شهرسازی اسلامی در عصر جهانی شدن ( منطقه گرایی، توسعه پایدار، پست مدرن)، مدل ها در معماری و شهرسازی اسلامی در عصر جهانی از دیگر محورهای همایش است. 

دبیر علمی "نخستین همایش بین المللی معماری و شهرسازی جهان اسلام در عصر جهانی شدن" گفت: 2 دوره از این همایش به صورت ملی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شده است. 

گفتنی است، قزار است طی برگزاری این همایش مهمانانی از کشورهای فرانسه و مراکش با موضوع هماهنگی سنت و مدرنیته در معماری و طراحی شهری به ارایه سخنرانی بپردازند.

کد خبر 740048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha