فرهنگ و هویت شهرتاریخی تبریز نباید تخریب شود

خدابخش گفت: نباید فرهنگ و هویت شهرتاریخی تبریز را با ساختمان ها و سازه های مدرن و احداث خیابان های عریض خراب کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «مجید خدابخش» امروز در  نخستین "همایش بین المللی معماری و شهرسازی جهان اسلام" که در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: باید به پیوست های فرهنگی و زیبا خواهی در معماری و فعالیت های شهرسازی توجه داشته باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ویژگی‌های منحصربه‌فرد معماری ایرانی اسلامی خاطرنشان کرد: معماری اسلامی در دنیایی که ساخت و سازها به سرعت در حال مدرن شدن است؛ نیازمند توجه بیش از این است.

وی با اشاره به این‌که محو شدن زیبایی و آرامش و هویت بومی در میان انبوه سازی ها، یکی از معضلات شهرها است، تصریح کرد: شهرسازی فن و مهارت و هنر است و سوق دادن آن به سمت مهندسی صرف، سبب به فراموشی سپردن اصول اجتماعی شده است. 

خدابخش یادآور شد: ساختمان های تاریخی تبریز جای خود را به آپارتمان های به دور از زیبا بینی و سرشار از انبوه سازی داده است، نباید فرهنگ و هویت شهر را با ساختمان ها و سازه های امروزی و احداث خیابان های عریض خراب کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که شهر تبریز در سال ۲۰۱۸ میلادی به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای جهان اسلام انتخاب شده است، افزود: برگزاری رویدادهای از این دست برای معرفی ظرفیت های اسلامی این شهر که بیشتر فرهنگی و هنری است، نقش اساسی ایفا می کند.

وی بررسی معماری و شهرسازی جهان اسلام در عصر جهانی شدن را موضوعی بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: پرداختن به موضوع هنر و شهرسازی اسلامی در زمانی که دنیا به دهکده جهانی تبدیل می شود بسیار قابل توجه و اهمیت است.

کد خبر 740053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha