۸۰ درصد پرونده های دستگاه قضایی مربوط به اختلافات ملکی است

مظفری گفت: طبق آمارهای موجود ۸۰ درصد از مجموع پرونده های ورودی به دستگاه قضایی مربوط به اختلافات ملکی است که دلیل اصلی آن عدم آگاهی مردم به قوانین می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «حجت الاسلام حکمتعلی مظفری» امروز در سی و یکمین همایش اتحادیه کانون های وکلای دادگستری سراسر کشور در تبریز، اظهار داشت: وکلا می‌ توانند در حوزه‌های مختلف کمک حال قوه قضاییه باشند و در زمینه پیشگیری از وقوع جرائم نقش عمده ایفا کننند.

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی فرهنگ سازی در حوزه های قضایی را مهم و مؤثر دانست و گفت: کانون های وکلا با فرهنگ سازی و ایجاد ارتباط نزدیک با مردم، می توانند جلوی ورود پرونده به دادگاه را بگیرند.

حجت الاسلام مظفری اضافه کرد: طبق آمارهای موجود 80 درصد از مجموع پرونده های ورودی به دستگاه قضایی مربوط به اختلافات ملکی است که دلیل اصلی و مهم آن عدم آگاهی مردم به قوانین است.

وی ادامه داد: دادگستری آذربایجان شرقی برای مقابله با مشکلات حوزه اختلافات ملکی افراد، اقدام به اجرای طرح آموزش صاحبان بنگاه های معاملاتی کرده است.

مظفری از آموزش سه هزار مشاور املاک و نمایشگاه خودروی استان طی یک سال گذشته خبر داد و افزود: این امر جلوی بسیاری از کلاهبرداری های معمول و حرفه ای را گرفته است.

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود استقلال کانون وکلای دادگستری را مورد تأکید قرار داد و افزود: استقلال شرط کافی نیست، چراکه وکیل در مقام وکالت باید در حدود نیازمندی ها حرکت کند.

کد خبر 740123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha