لزوم تغییر در قوانین صندوق  بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر

ششمین نشست کارگزارن صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌شرقی با هدف بررسی راهکارهای برون رفت از مشکلات موجود در مرند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، ششمین نشست کارگزارن صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌شرقی امروز در سالن فرمانداری شهرستان مرند برگزار شد که طی آن راهکارهای برون رفت از مشکلات بررسی و بر لزوم تغییر در قوانین و آیین‌نامه‌های صندوق براساس مطالبات و خواسته‌های نسل دوم اعضا تاکید شد.

تحقق 62 درصدی سهمیه ابلاغی استان آذربایجان‌شرقی

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌شرقی در این نشست سهمیه استان بر اساس ابلاغه جدید را 284 هزار و 124 نفر بیمه شده اصلی اعلام کرد و گفت: از این سهمیه، تاکنون 174 هزار و 849 نفر تحت پوشش قرار گرفته‌اند که با بیش از 61 درصد از سهمیه محقق شده است.

محمد نظری با بیان اینکه براساس ابلاغیه فوق بایستی 27 هزار و 956 نفر در شهرستان مرند تحت پوشش قرار گیرند که از این تعداد 18 هزار و 307 نفر با بیش از 65 درصد تاکنون تحقق یافته است.

وی با اشاره به افزایش جامعه شمول صندوق بیمه اجتماعی در سال‌های اخیر اظهار داشت: براساس قانون علاوه بر روستاییان و عشایر هم اکنون ثبت‌نام از قالیبافان، زنبورداران، رانندگان بین شهری ساکن در روستاها، فعالان حوزه صنایع دستی، فعالان در یکی از مشاغل 230 گانه کشاورزی و تمام ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت البته به شرط عدم عضویت در دیگر صندوق‌های بیمه اجتماعی و نیز داشتن شرایط سنی 18 تا 50 سال انجام می‌گیرد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در ادامه سخنانش، مجموع مستمری‌بگیران استان از صندوق بیمه اجتماعی را 14 هزر و 575 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد، 7 هزار و 289 نفر را بازماندگان اعضای فوت شده، 376 نفر از کارافتاده و 6 هزار و 885 نفر نیز بازنشستگان تشکیل می‌دهند.

رتبه نخست مرند در تعداد بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و بازنشستگان

وی با اشاره به رتبه نخست شهرستان مرند از لحاظ تعداد بیمه‌شدگان، مستمری‌بگیران و بازنشستگان در سطح استان تصریح کرد: در حال حاضر، 2 هزار و 606 در این شهرستان از صندوق بیمه اجتماعی روستاییان مستمری دریافت می‌کنند.

نظری، به رتبه دهم شهرستان مرند از لحاظ میانگین بیمه‌شدگان در سطح استان اشاره کرد و افزود: ضریب پشتیبانی بیمه‌ای (نسبت ورودی به خروجی) در استان که قبلا 34 بود با اجرا طرح بازنشستگی پیش از موعد به 12 در حال حاضر کاهش یافت که این ضریب در شهرستان مرند 7 است که بایستی در جهت بهبود این وضعیت تلاش‌های لازم انجام شود.

کد خبر 741701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha