کتابخانه کانون فرهنگی هنری امام خامنه ای افتتاح شد

همزمان با گرامیداشت هفته بسیج و کتابخوانی، کتابخانه کانون فرهنگی هنری امام خامنه ای مسجد محمد رسول الله روستای باغ معروف تبریز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ همزمان با برگزاری مراسم گرامیداشت هفته بسیج و کتابخوانی، کتابخانه کانون فرهنگی هنری امام خامنه ای مسجد محمد رسول الله باغ معروف تبریز با حضور مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امامت تبریز و معاون فرهنگی هنری دبیرخانه کانونهای مساجد اذربایجان شرقی افتتاح و از فعالان فرهنگی و قرانی مساجد باغ معروف تجلیل به عمل آمد.

معاون فرهنگی هنری دبیرخانه هماهنگی کانون‌های مساجد آذربایجان شرقی در این مراسم با اشاره به نقش متقابل مسجد و خانواده در تربیت فرزندان اظهار داشت: تربیت درست، معرفت و ادب بزرگترین سرمایه و میراثی است که خانواده ها می توانند به فرزندان خود هدیه دهند.

علی قلیزاده ادامه داد: این هدیه گرانقدرتنها از طریق آشنا کردن فرزندان با آموزه های دینی و قرآن و رهنمون کردن آنان به مساجد و محافل دینی است که محقق و بارور می شود.

وی افزود: بچه ها صرفا با نصیحت آمرانه یا مراقبت‌های سختگیرانه نه تنها درست و کامل تربیت نمی شوند، بلکه در تشخیص درست عاجز می مانند پس حضور انان در مساجد می تواند در افزایش اعتماد به نفس و تربیت اجتماعی و مسئولانه شان موثر واقع شود.

وی ادامه داد: چه بهتر که دوست یابی و الگوگیری نوجوانان از ناحیه مساجد باشد، در این صورت درصد بیشتری از آنان در برابر معضلات و آسیب‌های اجتماعی در امان خوهند بود.

قلیزاده خاطرنشان کرد: برای ساختن جامعه سالم و تربیت فرزندان سالم؛ همت همه خانواده ها و حمایت مسؤولان ضرورت دارد، تا دست به دست هم داده و در مقابل آسیب های فکری و اجتماعی مصونیت ایجاد کنیم.

معاون فرهنگی هنری دبیرخانه هماهنگی کانون‌های مساجد اذربایجان شرقی ادامه داد: این دبیرخانه نیز به نوبه خود با همت جمعی نزدیک به یک هزار 300 کانون فرهنگی هنری و 252 کتابخانه در راستای جذب جوانان به مساجد و ترویج اموزه های دینی و قرانی تلاش می کند.

وی افزود: افتتاح کتابخانه امام خامنه ای در این مسجد، نمونه ای ارزشمند از کتابخانه‌های مسجدی است که در فضای امن الهی به عموم نمازگزاران و جوانان خدمات کتابخانه ای ارائه می کند.

گفتنی است، برای راه‌اندازی این کتابخانه مسجدی 8 قفسه کتاب با بیش از 2800 جلد کتاب به مسجد این روستای حاشیه‌ای و محروم تبریز از سوی دبیرخانه هماهنگی کانونهای مساجد استان اهدا شده است.

کد خبر 743849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha