آموزش و پرورش در تبیین ارزش‌های اسلامی نقش اساسی دارد

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: آموزش و پرورش در تبیین ارزش‌های اسلامی نقش اساسی دارد که باید هدف گیری برای آرمان‌های انقلاب اسلامی و پایبندی به استقلال همه جانبه کشور مورد نظر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «محمدعلی آل‌هاشم» امروز در همایش تجلیل از برگزیدگان مسابقات مرحله استانی و کشوری قرآن، عترت و نماز، اظهار داشت: در کنار فعالیت های آموزشی، پرداختن به امر پرورش دانش آموزان بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر ضرورت تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی، گفت: امروز فرهنگیان و دانش آموزان و کادر آموزشی باید در این زمان حساس انقلاب اسلامی ایران، پایبندی خود به مبانی و ارزش های اساسی انقلاب اسلامی را در عمل نشان بدهند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: آموزش و پرورش در تبیین ارزش‌های اسلامی نقش اساسی دارد که باید هدف گیری برای آرمان‌های انقلاب اسلامی و پایبندی به استقلال همه جانبه کشور در عرصه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی را مدنظر قرار دهد.

وی با بیان اینکه فرهنگیان باید در برابر دشمن حساسیت زیادی داشته باشند، گفت: باید در برابر نقشه‌های دشمن علیه انقلاب اسلامی حساسیت نشان داد و باید دشمن را شناخت و نقشه او را فهمید و از تبعیت دشمن سرباز زد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: تغییر و تحولات فرهنگی ایجاد شده در بین نسل های جدید و گرایش آنها به مبانی دینی و ارزش های اسلامی از برکات انقلاب اسلامی است که باید پاس داشته شود.

وی با اشاره به موفقیت های بیشمار حافظان و قاریان ایرانی در مسابقات و مجامع بین المللی، آن را افتخاری بزرگ برای کشور دانست و ادامه داد: افزایش تعداد قاریان و حافظان قرآن باعث شده هر هفته در نماز جمعه چند نفر از نونهالان حافظ قرآنی مورد تجلیل قرار بگیرند.

 

کد خبر 749012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha