سیزدهمین جشنواره «آوای انتظار» در بناب برگزار می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب گفت: سیزدهمین جشنواره موسیقی «آوای انتظار» هم زمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در بناب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، حبیب صدقی اظهار داشت: جشنواره یاد شده به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی هنر موسیقی اصیل و فاخر ایرانی و مشارکت حداکثری هنرمندان این عرصه و همچنین ایجاد فضای رقابتی سالم و فنی در دو بخش استانی ( موسیقی اصیل ایرانی ) و بخش منطقه ای (موسیقی عاشیق،موغام وکلاسیک) از ٢٩ بهمن تا ٢ اسفند ماه در بناب برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در بخش استانی و موسیقی اصیل ایرانی، موضوع آثار  آزاد بوده و  قطعات با اشعار مربوط به انتظار امام زمان ( عج ) و  انقلاب اسلامی از امتیاز ویژه ای برخوردار است .

صدقی افزود: بخش موسیقی سنتی به‌صورت گروهی (فقط آقایان) و هر گروه متشکل از حداقل چهار نفر خواهد بود و هیچ کدام از گروه‌ها مجاز به استفاده از هنرمند تکراری نمی‌باشند و در بخش موسیقی سنتی، ردیف و قطعات و تصانیف موسیقی ایرانی و اشعار عرفانی مورد نظر می‌باشد و اجرای قطعه‌ای در مورد انتظار و یا مدح امام زمان (عج) دارای امتیاز ویژه‌ای است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب گفت: مرحله بازبینی صرفا از روی  CD بوده و هرگروه ملزم است اشعار را به صورت تایپ شده و با ذکر نام شاعر و به همراه فرم ثبت نام و تعداد ٤ CD به دبیرخانه تحویل کند. در بخش منطقه‌ای موسیقی عاشیقلار، موغام و کلاسیک موضوع آثار  موارد قید شده در بخش استانی است.

گفتنی است، آخرین مهلت ارسال اشعار و ثبت‌نام گروه‌ها و ارسال CD جهت بازبینی  ١٠ بهمن ماه جاری، زمان اعلام نتایج بازبینی  ١٦ بهمن ماه و زمان برگزاری مرحله نهایی جشنواره  ٢٩ بهمن تا ٢ اسفند ماه ١٣٩٧ خواهد بود.

کد خبر 756199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha