۳۲ میلیارد تومان برای استانداردسازی سیستم گرمایش مدارس قزوین نیاز است

جوانبخت گفت: ۲ هزار و ۴۰۰ کلاس درس در استان فاقد سیستم گرمایشی استاندارد هستند که ۳۲ میلیارد تومان برای استاندارد سازی این کلاس های درس نیاز است.

«عسگرعلی جوانبخت» در گفتگو  با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: سیستم گرمایشی یکی از موضوعات مهم در مدارس است که از 9 هزار و 650 کلاس درس، 2 هزار و 400 کلاس درس استان فاقد سیستم گرمایش استاندارد هستند که از این تعداد، سیستم گرمایش حدود 750 کلاس، نفتی کاربراتور و حدود یک هزار و 641 کلاس هم بخاری گازی است.

 

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین ادامه د اد: برای 2 هزار و 400 کلاس درس حدود 32 میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا استانداردسازی انجام شود که کار استانداردسازی سیستم گرمایش این کلاس های درس را از روستاها و شهرهای محروم آغاز کرده ایم.

 

وی اضافه کرد: در آوج 90 درصد کار انجام شده و 10 درصد مدارس باقی مانده است، در الموت غربی و شرقی در مناطقی که گازرسانی انجام شده است، کار صورت گرفته و در مناطقی که گازرسانی نشده هم بخاری نفتی کابراتوری دارند که این نوع بخاری استاندارد است.

 

جوانبخت اعلام کرد: ما به مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داده ایم که در بودجه 98 مبلغ لازم برای این امر اختصاص یابد که اگر این اعتبار مصوب شود طی 2 سال استانداردسازی سیستم گرمایش مدارس استان انجام می شود و در غیر این صورت حدود چهار سال زمان نیاز است تا این استانداردسازی انجام شود.

 

وی تأکید کرد: اعتباراتی که به این اداره کل اختصاص می دهند، حدود 3 میلیارد تومان است که ما هر ساله 2 برابر این عدد یعنی 6 میلیارد تومان کار کرده و 3 میلیارد تومان هم به پیمانکار بدهکار می شویم.

 

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین توضیح داد: در سال 97 از 2 هزار و 400 کلاس درسی که نیاز به استانداردسازی سیستم گرمایش دارند، تعداد  750 کلاس درس را که دارای بخاری نفتی و گازی هستند، را هدفگذاری کرده ایم که استاندارد سازی کنیم که نیمی از این کلاس ها استانداردسازی شدند و مابقی هم تا پایان سال انجام می شود.

 

وی اظهار کرد: برای این استانداردسازی اگر پکیج یا حرارت مرکزی استفاده شود، هر کلاس درس 15 میلیون تومان هزینه دارد، ولی اگر بخاری استاندارد استفاده شود، هر کلاس درس 9 میلیون تومان برای ما هزینه دارد.

 

جوانبخت با بیان اینکه بیشتر مدارس فاقد سیستم گرمایش استاندارد در مناطقی قرار دارند که از گاز بهره مند نیستند، گفت: این 2 هزار و 400 کلاس درسی که سیستم گرمایش استاندارد ندارند، بیشتر در مناطق طارم سفلی، الموت، روستاهای بوئین زهرا و در واقع مناطقی هستند که گازرسانی به آنها صورت نگرفته است.

 

وی خاطر نشان کرد: ما در مدارس بخاری چکه ای نداریم و در مناطقی که گازرسانی نشده بخاری نفتی وجود دارد که سعی داریم که بخاری های ایمنی را جایگزین اینها کنیم.

 

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین یادآور شد: خطر جدی در مدارس استان وجود ندارد و ما مدیران را آموزش داده ایم و همچنین کارشناس به مدارس اعزام می کنیم که نحوه استفاده از بخاری را توضیح دهند و در این خصوص برشورهایی را توزیع کرده ایم و آگاهی بالایی را در این بحث در مدارس استان داریم.

 

کد خبر 756965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha