مافیای دارو و تجهیزات پزشکی را شناسایی و مدیریت کنید

فرهنگی با بیان اینکه وزارت بهداشت باید به سمت رفع آلام مردم برود، گفت: ما از وزیر بهداشت می خواهیم مافیای دارو و تجهیزات پزشکی را شناسایی، مورد برخورد و مدیریت کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، «محمدحسین فرهنگی» در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان گفت: سوابق آقای دکتر نمکی سوابق ارزشمندی است و امیدواریم با رایی که امروز وی از مجلس می گیرد در انجام وظایف خود در وزارت بهداشت و درمان موفق باشند

 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سیاست های درمانی ما باید به گونه ای باشد که مردم به جز رنج بیماری دغدغه دیگری نداشته باشند اما ما تاکنون این گونه نبوده ایم و امیدواریم به گونه ای تدبیر شود که بیمار فقط رنج بیماری را داشته باشد.

 

فرهنگی بیان کرد: آیا رواست به خاطر یک تجهیزات جزیی بیمار سه بار به اتاق عمل برود، ما در حوزه تجهیزات و دارو نتوانسته ایم موفق عمل کنیم، اخیرا یکی از معاونان وزارتخانه از مدیری تعریف و تمجید داشتند و از وی پرسیدند معیار و شاخص تان برای این تعریف و تمجید چیست که وی شاخص هایی را بیان کرد اما به وی گفتند چرا در شاخص هایتان جان انسان ها نیست و اتفاقا در یکی از بیمارستان های تحت مدیریت همین مدیر کپسول اکسیژن در اتاق عمل منفجر شد و جان بیماری را گرفت.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس با اشاره به بودجه بخش بهداشت و درمان گفت: ما بودجه بخش بهداشت و درمان را از 12 هزار میلیارد به 38 هزار میلیارد رساندیم یعنی این بودجه سه برابر شد اما آیا متناسب با سه برابر شدن بودجه این بخش ما شاهد آثار مثبتی نیز در این بخش بودیم؟

 

وی خطاب به نمکی  گفت: باید شرایط را در بخش سلامت به گونه ای پیش ببرد که به حل مسایل مردم به جای متورم کردن هزینه ها بروید، یکی از مشکلات ما در بخش سلامت بحث پیشگیری است که قطعا باید سازمان غذا و دارو در این زمینه برنامه ویژه و مشخص داشته باشد.

 

وی ادامه داد: نیازهای غذایی مردم درست تنظیم نشده است و ما شاهد بیماری های مختلف به دلیل تغذیه ناصحیح و ناسالم مردم هستیم. انواع سرطان ها که در سنین پایین شایع شده است به چه دلیل است؟ حتی ما در درمان نیز موفقیت چندانی نداشته ایم، آزمایش های کنترل کیفیت غذا به صورت ناقص انجام می شود، پروتئین مورد نیاز مردم پایین است و بیماری های قلبی و عروقی و فشار خون توسعه پیدا کرده است که ریشه این بیماری ها در تغذیه است.

 

وی با اشاره به مسایل تربیتی در آموزش های بخش سلامت گفت: برخوردهایی که در داخل دانشگاه ها با دانشجویان و حتی متخصصان می شود، مناسب نیست؛ سراغ دارم که پزشک متخصصی را به دلیل اینکه از شرایط موجود گلایه کرده بود به بیمارستانی ناهنجار و نامرتبط تبعید کردند و کار را در همان بیمارستان به افراد غیر متخصص سپردند که مشکلات جسمانی عدیده ای گریبان گیر مردم همان منطقه شد. آیا این مسایل در شاخصه های شما وجود دارد؟

 

فرهنگی خطاب به نمکی گفت: شما اولین شخصیت غیر پزشک جراح هستید که در راس وزارت بهداشت و درمان قرار گرفتید اما انتظار ما از شما برای بخش دارو و تجهیزات بالاست.

 

وی بیان کرد: بحث پزشک خانواده و نظام ارجاع اگر روش مناسبی است که باید در تمامی کشور اجرا شود اما اگر نامناسب است باید در دو استانی که به صورت پایلوت اجرایی می شود نیز متوقف شود.

 

فرهنگی گفت: آقای نمکی ما از شما که فرد پاکدستی هستید انتظار داریم قانون را اجرایی کنید، نظام ارجاع و پزشک خانواده را تعیین تکلیف کنید، مافیای دارو و تجهیزات پزشکی را شناسایی  با آنها برخورد و این مسئله را مدیریت کنید.

 

نماینده مردم تبریز خاطرنشان کرد: ما از وزیر بهداشت انتظار داریم ضمن حفظ جایگاه فعلی بخش سلامت در منطقه که جایگاه مناسبی است به سمت رفع آلام مردم، کاهش مشکلات آنها و رفع ایرادات ساختاری در نظام سلامت و بکارگیری مدیران پاکدست که وقت خود را برای بهتر کردن شرایط عموم مردم اختصاص دهند، بروند./

 

 

کد خبر 762908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha