تجهیز و توسعه کانون های فرهنگی هنری مساجد مورد توجه دولت و مجلس قرار گیرد

فرهنگی با تاکید بر حمایت از کانون های فرهنگی هنری در بودجه های سالیانه گفت: تجهیز و توسعه کانون های فرهنگی و هنری باید مورد توجه دولت و مجلس باشد.

«محمدحسین فرهنگی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: مساجد محور توسعه معنوی در کشور هستند و توجه به آنها از الزامات نظام است.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کانون های فرهنگی هنری جزو مجموعه های مساجد هستند که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متکفل آنهاست و خوشبختانه این کانون ها در طول فعالیت شان توانسته اند عملکرد خوب و قابل قبولی داشته باشند.

 

وی با تاکید بر حمایت از کانون های فرهنگی هنری از سوی دولت و مجلس تصریح کرد: توجه به کانون های فرهنگی هنری، تجهیز و توسعه آنها باید مورد توجه باشد و در بودجه های سالیانه و جایگاه های تصمیم گیری و تصمیم سازی در مورد حمایت از آنها باید گام های موثر برداشته شود.

 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در چهل سالگی انقلاب به عنوان گام دوم گفت: قطعا یکی از مواردی که می تواند ما را در گام دوم موفق کند، حضور کانون های فرهنگی و هنری در مساجد است که اگر بخواهیم این کانون ها به درستی در این راستا قدم بردارند و فعالیت کنند باید از آنها حمایت کنیم.

 

وی ادامه داد: طبیعی است وقتی می گوییم مجموعه ای باید محور توسعه معنوی کشور باشد، یکی از این مجموعه ها کانون های فرهنگی و هنری است که می تواند در حوزه های مختلف اخلاقی، تربیتی، علمی و آموزشی و حتی مسایل اجتماعی همانند کمک به فرودستان و کسانی که مشکلاتی دارند، نقش تعیین کننده ایفا کند./

کد خبر 770446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha