کانون‌های فرهنگی هنری عامل جذب جوانان به مساجد هستند

حجت الاسلام آل‌محمد یکی از جاذبه‌ها و ظرفیت‌های موجود در مساجد را کانون‌های فرهنگی هنری دانست و گفت: کارکرد حقیقی مساجد با فعالیت کانون های فرهنگی هنری شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام سیدعلی نقی آل‌محمد، مدیر مسؤول کانون سیدالشهدا شهرستان اهر یکی از روحانیان و مدیران مسؤول فعال در حوزه فرهنگ و تبلیغ دین کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی است که همزمان با همایش بزرگداشت 18 اسفند در تبریز مورد تجلیل قرار خواهد گرفت.

بنابر این گزارش، این روحانی فاضل و انقلابی که دارای 25 عنوان کتاب و 5 مقاله تألیفی در موضوعات مختلف است، تاکنون توانسته در نشست‌ها و همایش‌های مختلف به دلیل فعالیت‌های علمی و فرهنگی خود مورد تجلیل قرار گیرد.

احکام و آداب تجارت در اسلام، الگوها و مصادیق مدیریت در عصر پیامبر(ص)، آسیب شناسی جوامع دینی (ریا)، اسوه شجاعت در چهار جلد، شیوه عبادت در سوره الکفرون، نیم نگاهی به زندگانی حضرت علی(ع)، سایه سار عشق، زندگانی پرچمدار انقلاب در ارسباران، مجموعه دانستنی ها، آداب دعا و آثار آن، شناخت حقیت نماز و عوامل بی رغبتی به آن، راز کامیابی، اولین معصوم در سه جلد، سفیر عشق، گستره آزمون و گستره ایمان از جمله آثار منتشر شده از مدیر مسؤول کانون فرهنگی هنری سیدالشهدا شهرستان اهر است.

حجت الاسلام آل‌محمد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز اظهار داشت: مساجد مهم‌ترین پایگاه‌های فرهنگی اسلام هستند که باید از ظرفیت‌ این مراکز امن الهی در عرصه های فرهنگی و هنری به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

وی یکی از جاذبه‌ها و ظرفیت‌های موجود در مساجد را کانون‌های فرهنگی هنری دانست و افزود: کارکرد حقیقی مساجد با فعالیت کانون های فرهنگی هنری شکل گرفته است، به عبارتی این مراکز که با حضور جوانان نخبه، انقلابی و خلاق همراه است؛ در خط مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی قرار گرفته‌اند.

مدیر مسؤول کانون سیدالشهدا شهرستان اهر خاطرنشان کرد: مساجد باید در کنار تمام جاذبه‌های بیرونی، جذابیت‌های لازم برای جذب نسل جوان را داشته باشند و با استفاده از برنامه‌های فرهنگی و ابزار هنری، در راستای ارتقای سطح آگاهی و باور جوانان گام بردارند.

گفتنی است، نشست هم اندیشی «انقلاب اسلامی به روایت هنر با عنوان "دیروز، امروز و فردا" » همزمان با همایش بزرگداشت 18 اسفند؛ سالروز تأسیس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد؛ برگزار می شود.

این همایش شنبه هفته آینده 18 اسفند از ساعت 30/8 صبح در دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی برگزار خواهد شد و قرار است تعدادی از هنرمندان برجسته و فعالان فرهنگی استان مورد تجلیل شوند.

کد خبر 771597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha