کانون‌های فرهنگی هنری احیاگر نقش حقیقی مساجد هستند

مدیر عامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز گفت: مسجد در صدر اسلام، کانون توجه و پایگاه فعالیت های مختلف بوده است، این نقش و جایگاه با گسترش فعالیت های کانون های فرهنگی هنری احیا می شود.

میکائیل نظری، مدیر عامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز که در آستانه فرا رسیدن 18 اسفند؛ سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ترتیب یافت، اظهار داشت: مساجد تنها محل اقامه نماز و مجالس ترحیم نیست، بنابر این باید محور فعالیت های فرهنگی و هنری قرار گیرند.

وی با بیان این‌که راه‌اندازی کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد زمینه حضور پرشور و حداکثری نسل جوان در این اماکن امن الهی را فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: حضور جوانان و نوجوانان در مساجد می‌تواند این نسل را در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان مصونیت بخشد.

نظری با بیان این‌که مسجد در فرهنگ غنی دینی ما جایگاه ویژه ای دارد و پایگاهی است که تنها نباید به عنوان مرکز عبادی به آن بنگریم، ادامه داد: مسجد در صدر اسلام، کانون توجه و پایگاه فعالیت های فرهنگی، اقتصادی، دینی، سیاسی و حکومتی بوده است، این نقش و جایگاه با گسترش فعالیت های کانون های فرهنگی هنری احیا می شود.

وی تصریح کرد: کارکرد فرهنگی مساجد بسیار برجسته است، این ظرفیت در دنیای پیچیده امروز مفهوم دیگری یافته و باید با رویکرد نوینی به مسجد و مقوله مسجد نگاه کنیم تا بتوانیم ارتباط لازم با مخاطبان برقرار کنیم.

مدیر عامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: باید فضاهای جاذبه انگیزی را برای این قشر فراهم کنیم تا در مساجد حضور یابند و کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله ظرفیت هایی هستند که می توانند در راستای این سیاست ایفای نقش کنند.

نظری تصریح کرد: کانون های مساجد ضرورتی است که امروز باید وجود داشته باشند و قطع یقین باید با رعایت همه شئوناتی که در شأن مسجد اسلامی است، برنامه داشته و مرتب به روز شده و محتوای لازم را برای مخاطبان خود داشته باشند.

کد خبر 771740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha