آموزش مهارت‌های زندگی در کاهش آسیب های اجتماعی ضروری است

هادی نیا نقش آموزش مهارت های زندگی در بهبود کیفیت زندگی و احساس، کاهش اضطراب و استرس و افزایش میزان امید به زندگی را حایز اهمیت دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، محمد هادی‌نیا، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی امروز در اختتامیه سلسله جلسات طرح ولایت 2 که در کانون محراب اندیشه مسجد چهارده معصوم شهرک پرواز تبریز برگزار شد، با بیان این‌که شیوه زندگی انسان بر اساس نگرش او تنظیم می‌شود، اظهار داشت: اهمیت نگرش و شناخت انسان از خود بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان این‌که انسان به عنوان بالا رتبه‌ترین مخلوق جهان آفرینش، دارای سیستم پیچیده و پر رمز و راز است که نیازمند توجه و دقت نظر می باشد، خاطرنشان کرد: خودآگاهی دروازه‌ای برای تنظیم و مدیریت صحیح فردی و همچنین مدیریت ارتباط با دیگر عناصر خلقت به ویژه طبیعت و گیاهان، دیگر موجودات زمین و از همه مهم‌تردیگر انسان‌ها است.

هادی‌نیا ادامه داد: هر اندازه که شناخت فرد از خود و داشته ها و نداشته‌ها، ضعف و قوت‌ها، حدود و مرزها، حقوق و مسؤولیت‌ها بیشتر باشد، ارتباطش با دیگران مناسب و منطقی بوده و به مرور زمان بهبود خواهد یافت.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی افزود: توجه و اقدام به آموزش مهارت های زندگی در مراکز رسمی و غیررسمی از جمله کتابخانه‌ها، کانون های فرهنگی هنری، مساجد، هیأت‌های حسینی و ... نقش بسزایی در بهبود نگاه شهروندان به خود و ارتقای سطح ارتباط خواهد داشت.

وی نقش آموزش مهارت های زندگی در بهبود کیفیت زندگی و احساس، کاهش اضطراب و استرس و افزایش میزان امید به زندگی را حایز اهمیت دانست و گفت: آموزش مهارت های زندگی برای تمامی اقشار جامعه لازم و ضروری است.

هادی‌نیا افزود: خانواده‌هایی که دارای نوجوان و جوان بوده و در موضوع بهبود ارتباط، ازدواج موفق و کاهش آسیب های مختلف تربیتی و اجتماعی دغدغه دارند؛ باید در بحث آموزش مهارت های زندگی و اتخاذ راهکارهای مناسب جهت مدیریت مسائل توجه جدی داشته باشند.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی در پایان به گسترش آموزش های مبتنی بر اعتقادات دینی و مهارت های اجتماعی در جهت گسترش و بهبود فضای فرهنگی و تربیتی و اجتماعی تأکید کرد.

کد خبر 773006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha