محفل ادبی شعر «پروین اعتصامی» در تبریز راه اندازی شد

آیین افتتاح محفل ادبی شعر بانوان «پروین اعتصامی» در آستانه برگزاری جشنواره بین المللی پروین اعتصامی در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز به نقل از کمیته اطلاع رسانی جشنواره بین المللی پروین اعتصامی، سیدمحمدحسین بلاغی، سرپرست حوزه هنری آذربایجان‌شرقی شب گذشته  در آیین افتتاح محفل ادبی شعر بانوان «پروین اعتصامی» اظهار داشت: پروین اعتصامی، شاعر مناظره و پند و اندرز بود که در عصر خود جریانی متفاوت و ماندگار در زمینه جایگاه زنان بوجود آورد.

وی افزود: این شاعر از جنبه های اخلاقی و اجتماعی قصه های قرآنی را مورد مطالعه قرار داده و در خصوص این قصص اشعار مختلفی سروده است.

سرپرست حوزه هنری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این شاعر در حوزه زنان نیز متفاوت تر از عصر خود حرکت می‌کرد، ادامه داد: سیر تربیت و تعلیم ادبی پروین اعتصامی در محیط علمی باید مورد مطالعه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که شعر بانوان باید بیش از پیش از سوی بانوان استان مورد مطالبه و توجه قرار گیرد، تصریح کرد: جایگاه زنان در ایران اسلامی در مقایسه با سایر کشور، جایگاه متعالی و متفاوت است که باید در گام دوم انقلاب اسلامی، زنان بیش از پیش وارد فضای تخصصی هنر شوند تا شاهد جلوه برتر اجتماعی زنان شویم.

بلاغی با بیان این‌که حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گام های بلندی در راستای اجرای برنامه های تخصصی و محتوایی برداشته است، ادامه داد: امیدواریم با برگزاری جلسات ادبی شعر بانوان، در آینده شاهد انتشار کتاب های تخصصی شعر بانوان و همچنین برگزاری همایش های مختلف در این خصوص باشیم.

بنابر این گزارش، در ادامه این جلسه، بانوان شاعر اشعار خود در وصف پروین اعتصامی را سرودند.

گفتنی است، از این پس قرار است، سلسله جلسات شعر ادبی پروین اعتصامی، سه شنبه های آخر هر ماه ساعت ۱۷ در سالن استاد شهریار حوزه هنری آذربایجان‌شرقی برگزار شود.

کد خبر 772782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha