چهره هنر انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی معرفی شد

همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی، رضا قلیزاده علیار، نویسنده ادبیات پایداری، به عنوان چهره هنر انقلاب در آذربایجان شرقی برای سال ۱۳۹۷ معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی؛ رضا قلیزاده علیار از نویسندگان حوزه ادبیات پایداری استان است که پیش از این با اثر «پاییز 63» رتبه اول کنگره جهانی «اقتدار» در بخش کتاب را کسب کرده بود، بعنوان چهره هنر انقلاب در آذربایجان شرقی برای سال ۱۳۹۷ معرفی شد.

علیار راستگو، معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی در این مراسم اظهار داشت: این جشن محفلی مناسب برای معرفی ظرفیت های هنر هنرمندان استان است.

وی برگزاری جشن هنر انقلاب اسلامی را بهانه ای برای حضور هنرمندان و به خصوص هنرمندان گمنام استان دانست و گفت: تمامی نهادهای فرهنگی استان باید از چنین برنامه هایی حمایت کرده و زمینه ساز ایجاد نشاط اجتماعی در بین قشر جوان باشند.

همچنین سیدمحمدحسین بلاغی رییس حوزه هنری استان با گرامیداشت نام و یاد سید اهل قلم، شهید آوینی اظهار داشت:امروز در این جشن شاهد دو رویداد بزرگ خواهیم بود که طی آن، از چهار عنوان کتاب رونمایی شده و برای اولین بار چهره هنر انقلاب استان در این مراسم معرفی می شود.

وی افزود: برای انتخاب چهره هنر انقلاب سال، بهمن ماه سال گذشته فراخوانی منتشر شد که طی آن، اسناد هنری 40 هنرمند استان که در طول سال 97 جریان سازی خاصی در حوزه هنر و فرهنگ داشتند، جمع آوری شده و با تشکیل کمیته ای، یک نفر از آنان به عنوان چهره هنر سال انتخاب شد.

گفتنی است، کتاب های « با تو می‌مانم»، « چشمان عاشورایی» و « فشنگ‌های مشقی» از دیگر آثار این نویسنده‌ تبریزی است.
 

کد خبر 781999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha