سلوک امام جمعه تبریز موج جدیدی در کشور به راه انداخت

حجت‌الاسلام نبوی گفت: منش، رفتار و سلوک نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی یک موج و روش جدیدی در کشور بنیانگذاری کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام «محمدحسن نبوی» امروز در همایش طلایه داران تبلیغ که در مسجد جامع تبریز برگزار شد، اظهار داشت: اقدامات ارزشمند امام جمعه تبریز در طول دو سال گذشته در راستای تحکیم جایگاه معنوی روحانیت بوده است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: حضور حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در تبریز و سلوک ایشان، یک موج و روش جدیدی در کشور بنیانگذاری کرد و در خنثی‌سازی تبلیغات دروغین دشمنان علیه روحانیت بسیار مؤثر است.

حجت الاسلام نبوی با اشاره به تحرکات خودجوش روحانیان در جریان امدادرسانی به سیل‌زدگان استان های مختلف کشور گفت: فعالیتی که طلاب و روحانیان در جریان سیل دارند، بخش اعظمی از تبلیغات سوء شبکه‌های ماهواره‌ای علیه حوزه و روحانیت را خنثی کرد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه با بیان این‌که طلاب و روحانیون امانتداران سنت رسول الله هستند، افزود: ماه مبارک رمضان تحکیم پیوند دوباره قرآن و جامعه است، حرف ما جایی اعتبار پیدا می‌کند که متصل به قرآن و روایات باشد، مگر نه خود ما که چیزی نیستیم.

وی برقراری ارتباط معارف اسلامی با مشکلات اجتماعی را ضروری دانست و افزود: گاهی دچار لیبرالیسم پنهان هستیم، لیبرالیسم پنهان یعنی تفکرات لیبرالی را باور داریم ولی صدایش را درنمی‌آوریم؛ وقتی امر به معروف و نهی از منکر را فراموش کرده‌ایم، یعنی دنباله‌رو این تفکرات هستیم.

حجت الاسلام نبوی با تأکید بر این‌که مصرف گرایی و سفره های رنگین افطار هیچ سنخیتی با آموزه های دین مبین اسلام ندارد، افزود: تشریفات، تجمل و سفره‌های آنچنانی در مبانی دینی نهی شده است.

کد خبر 785884

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha