تخفیف در حکم زندانیانی که حافظ قرآن کریم شوند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: زندانیانی که موفق به حفظ قرآن می شوند از تخفیفات و مرخصی های قانونی بهره مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «علی مصائبی» عصر روز گذشته در جمع فعالان قرآنی تبریز از ثبت ۱۴ هزار و ۶۹۳ حافظ قرآن در سامانه حفظ قرآن کریم اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار داشت: برگزاری دوره های حفظ قرآن کریم یکی از اهداف و وظایف این اداره کل است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی ادامه داد: دوره های آموزشی ما با مشارکت مؤسسات قرآنی از جمله موسسه نوای آسمانی و چند مؤسسه دیگر برگزار می شود که از حفظ ۳۰ جزئ تا حفظ کل قرآن کریم را داریم.

وی با بیان این‌که آموزش حفظ قرآن به صورت شبکه مجازی در اولویت قرار دارد، گفت: در این شیوه آموزش؛ نوآموزان هر ۵ روز از تلفن یا فضای مجازی با مربیان تماس برقرار کرده اشکالات و درس های روزانه را پیگیری می کنند.

حجت الاسلام مصائبی این طرح را بسیار موفق دانست و خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۰۰ نفر از این مسیر جذب آموزش قرآن شده اند؛ این شیوه بیشتر برای کسانی است که فرصت یا امکان حضور در کلاس ها را ندارند.

وی یکی دیگر از برنامه های آموزشی اوقاف استان را گسترش آموزش های قرآنی در ندامتگاه های استان اعلام کرد و گفت: طبق هماهنگی های به عمل آماده با مراجع مربوطه در طول سال ۴ مربی هر هفته ۳ جلسه در زندان حاضر شده در حفظ قرآن به زندانیان کمک می کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به استقبال زندانیان از طرح های قرآنی این سازمان گفت: زندانیانی که موفق به حفظ قرآن می شوند از تخفیفات و مرخصی های قانونی بهره مند می‌شوند.

وی در راستای این طرح به برگزاری مراسم شبی با قرآن در ماه رمضان در زندان مرکزی تبریز با حضور قاریان برجسته و گروه تواشیح اشاره کرد و گفت: تلاش می کنیم صدای قرآن را در جای جای استان جاری کنیم.

کد خبر 787433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha