افتتاح دبیرخانه اولین جشنواره ملی پارچه فجر با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد

اولین جشنواره ملی پارچه فجر با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد و مسئولان استانی در محل مجتمع امام علی(ع) یزد افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، دبیرخانه اولین جشنواره ملی«پارچه فجر» با حضور مجید جوادیان زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، مصطفی فاطمی مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان یزد در محل ساختمان فرهنگی هنری امام علی(ع) یزد افتتاح شد.

مجید جوادیان زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این مراسم گفت: همه باید کمک کنند این رویداد بسیار خوب و جریان ساز باشد زیرا بخش نساجی برای اولین بار به جشنواره فجر اضافه شده و ما نیز به عنوان میزبان اولین جشنواره بایستی با کیفیت بالا آن را برگزار کنیم.

وی افزود: حفظ میراث‌ها یعنی حفظ جامعه که امروزه بیش از گذشته به آن نیاز داریم و باید تلاش کنیم که این میراث را برای خود نگه داشته و از آن حفاظت کنیم.

جوادیان زاده با بیان اینکه استان یزد در رویدادهای مد و لباس جز استان‌های پیشرو کشور است تصریح کرد: اولین چیزی که مد نظر قرار دادیم این است که نگاه علمی و عمیقی به مد و لباس در استان صورت گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه پارچه انعکاس دهنده فرهنگ و هویت‌های ما بوده است اظهار داشت: اواخر سال گذشته در کارگروه مد و لباس پیشنهادی آمد که رویداد ملی مد و لباس را در کشور تعریف کنیم و برند آن را برای یزد دریافت کنیم.

وی اضافه کرد: همه باید کمک کنند که فضای خوب در استان یزد ایجاد شود که بتوانیم این جشنواره ملی را در یزد به بهترین شکل برگزار کنیم و بتوانیم مرکزیت پارچه ایران را کسب کنیم.

جوادیان با تاکید بر اینکه نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی استان در راستای برگزاری هر چه بهتر جشنواره مد و لباس فجر در استان هستیم گفت: جشنواره مد و لباس فجر می‌تواند تجلی مشارکت بخش‌های شهری میراثی فرهنگی صنعتی و بازرگانی باشد تا بتوانیم جشنواره مناسبی را در استان برگزار کنیم.

ابوالفضل داودی دبیر کارگروه مد و لباس یزد در این مراسم گفت:  نخستین جشنواره ملی پارچه فجر از 29 تا 31 خردادماه سال جاری برگزار می شود که امروز دبیرخانه این جشنواره با حضور مسئولان استانی افتتاح شد.

وی افزود: پارچه یزدی از دیرباز تاکنون انعکاس دهنده فرهنگ و هویت مردم این دیار در سطح ایران و جهان بوده است  و هدف از برگزاری این جشنواره نیز معرفی پارچه بافی و نساجی به عنوان یکی از هویت‌های فرهنگی یزدی هاست که متأسفانه امروز با پیشرفت تکنولوژی فراموش شده و باید با تدوین برنامه منسجم برگردانده شود.

کد خبر 787859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha