افزایش بهره وری و کاهش هزینه تولید از اهداف هدفمندی یارانه ها

وزیر صنایع ضمن اینکه مهمترین دستاورد اجرای هدفمندی یارانه را افزایش بهره وری و رقابت پذیری در تولید دانست،گفت:افزایش بهره وری و کاهش هزینه های سربار تولید از اهدافی است که در اجرای هدفمندی یارانه ها در پی آنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان؛ «علی اکبر محرابیان»، وزیر صنایع و معادن در نشست خبری گفت: با تغییر نگرش، مدیریت و استفاده از شیوه های نوین در فروش و افزایش کیفیت، بنگاه های زیان ده می توانند هزینه سربار تولید را کاهش دهند و به بنگاه های سودده بهره ور تبدیل شوند.
وی اضافه کرد: هدف اصلی ما در اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها پیش گرفتن راه هایی برای رشد و تعالی صنعت کشور است که رقابت پذیری از ارکان اساسی آن است.
وزیر صنایع و معادن دولت گفت: اگر بخواهیم به اصل رقابت توجه کنیم باید با کاهش هزینه های تولید و افزایش بهره وری در هر لحظه رشد رقابت پذیری را مدنظر داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه محصولات تولیدی صنعتی در کشور منحصر به تولید یک منطقه یا خود کشور نیست، افزود: این محصولات دائم باید در بازارهای داخلی و مقصد صادراتی با محصولات دیگر رقابت کنند.
بنا بر گزارش واحد مرکزی خبر، محرابیان با بیان اینکه امروز شاهد تحرک خوب و درک عمیق در حوزه صنعت کشور هستیم، ابراز امیدواری کرد: مهمترین دستاورد اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها افزایش بهره وری و رقابت پذیری در تولید محصولات باشد.
وزیر صنایع و معادن با بیان اینکه در یک سال اخیر بسیاری از صنعتگران بر اجرای سریع تر قانون هدفمند کردن یارانه ها اصرار داشتند؛ اضافه کرد: این صنعتگران در اجرای طرح های صنعتی خود از جدیدترین فناوری ها استفاده کردند و می دانستند با اجرای این قانون رقابت پذیری میان فناوری های نوین و فرسوده به خوبی خود را در بازار نشان خواهد داد.
گفتنی است وزارت صنایع و معادن برای نیل به اهداف یاد شده توسط وزیر محترم و در راستای عمل به جایگاه هدایت صنعت باید به بنگاه های تولیدی کشور مشورت های مناسب بهره وری و کاهش ضایعات تولید بدهد؛ در غیر اینصورت ممکن است بسیاری از کارخانجات ایران که به دلایل عدیده من جمله عدم سواد کافی در مدیران دچار ضررهای بسیاری شوند. در اینصورت هر چند قسمت اعظم تقصیر با خود آنهاست اما افزایش بیکاری و کاهش تولید می تواند اثرات مخرب وضعی بر طرح هدفمندی یارانه ها داشته باشد.
لازم به ذکر است چندی پیش طرح راه اندازی کلینیک بهره وری در وزارت صنایع توسط تعدادی از نیروهای جوان و انقلابی ارائه شده بود.
پایان پیام/

کد خبر 7891

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha