انقلاب اسلامی با عمل به دستورات قرآنی به پیروزی رسید

آل هاشم با بیان این‌که تبیین تاریخ ایران قبل از انقلاب اسلامی بسیاری از حقایق جامعه را نشان خواهد داد، گفت: انقلاب اسلامی با عمل به دستورات قرآنی به پیروزی رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» عصر امروز در مراسم جز خوانی قرآن کریم که در مصلای امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار داشت: تبیین تاریخ ایران قبل از انقلاب اسلامی بسیاری از حقایق جامعه را نشان خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی افزود: رژیم شاهنشاهی وابسته به بیگانگان، مستبد و فاسد از طریق کودتا به روی کارآمد و علمش علم ترجمه‌ای و کشورش تحت سلطه و عقب مانده و اخلاقش آلوده و غرب زده، تبلیغاتش تبلیغ فساد و خدماتش منحصر به شهرهای بزرگ بود.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که انقلاب اسلامی با عمل به دستورات قرآنی به پیروزی رسید، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران در حالی به پیروزی رسید که همه چیز علیه حرکت انقلابی مسلمین بود و با کشتن و زندانی کردن و تهدید و شکنجه، همه صداها را خفه می‌کردند.

وی هدف قرآن از نقل تاریخ را عبرت آموزی دانست و افزود: قرآن به دنبال داستان سرایی وپنیست، توجه به تاریخ سبب غفلت زدایی می‌شود و سازنده است.در مقابل بی توجهی به تاریخ سبب توبیخ است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تصریح کرد: سنت‌های تاریخ ثابت و برای همه مفید است و بی توجهی به تاریخ هر قوم، برای تبلیغ و تربیت شأن لازم است.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: یادآوری مصیبت‌ها و تلخی‌های گذشته و برطرف شدن آنها انسان را به شوق وادار می‌کند، عبرت از تاریخ، به فطرتی سالم و روحی پاک نیازمند است، ایمان در بصیرت و روشن بینی انسان تأثیرگذار خواهد بود.

وی با بیان این‌که باید از تاریخ پیشینیان عبرت بگیریم، گفت: بیان سختی‌ها و تلخی‌های گذشته، لذت آزادی امروز را چندین برابر می‌کند، در تاریخ می‌خوانیم قوم موسی پس از برخورداری از لطف ویژه الهی و رسیدن به حکومت، گرفتار ذلت شد.

کد خبر 789812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha