تبریز خاستگاه مکاتب برجسته هنری و ادبی است

محمدپور گفت: مفاخر و مشاهیر زیادی در زمینه های شعر، ادب، نگارگری، نقاشی،‌ موسیقی، خوشنویسی، تاریخ، سیاست، فقه، تفسیر، فلسفه و ... از شهر تبریز برخاسته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، مسؤول جدید دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه شمال‌غرب کشور با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی دیدار و گفت و گو کرد.

«محمد محمدپور» در این دیدار اظهار داشت: فعالیت دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در تبریز فرصتی را برای گسترش فعالیتهای فرهنگی و هنری در سطح بین‌المللی فراهم می‌آورد و  امیدواریم تعاملات سازنده میان دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در تبریز و اصحاب فرهنگ و هنر، جایگاه تبریز در عرصه‌ی بین‌المللی را برجسته‌تر سازد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به پیشینه‌ی فرهنگی تبریز گفت: تبریز در طول تاریخ در حوزه‌های مختلف صاحب سبک و مکتب بوده و فعالیت مراکز علمی همچون ربع رشیدی و یا مکانهای ارزشمندی چون مقبره الشعرا با ٤١٠ شاعر و عارف شهیر مدفون در آن،‌همواره بر رونق این شهر افزوده است.

وی تصریح کرد:‌ تبریز خاستگاه مکاتب برجسته هنری و ادبی است و مفاخر و مشاهیر زیادی در زمینه های شعر، ادب، نگارگری، نقاشی،‌موسیقی، خوشنویسی، تاریخ، سیاست، فقه، تفسیر و فلسفه و ... از شهر تبریز برخاسته اند و شعر و ادب و هنر آذربایجانی در طول تاریخ توسعه یافته است به نحوی که این شهر در هزار سال گذشته محل نشست و برخاست فضلا،‌شعرا و ادبا بوده است که این همه، ظرفیت بسیار ارزشمند و گسترده‌ای را برای تعاملات جهانی فراهم می‌سازد.

محمدپور، ‌افزود: عرصه فرهنگ و هنر عرصه بسیار تاثیرگذاری است و حضور هنرمندان در سطوح بین‌المللی، موجب ایجاد ارتباط مؤثر بین هنرمندان، تعامل و گفت‌وگو بین مراکز فرهنگی و هنری و برگزاری هفته‌های فرهنگی ایران در سایر کشورها در جهت ارتقای سطح دیپلماسی فرهنگی و عمومی خواهد بود.

وی حوزه‌ فرهنگ و هنر را حوزه‌ای ثروت‌خیز و دارای پتانسیل گسترده‌ اقتصادی عنوان کرد و گفت: امیدواریم نمایندگی وزارت امور خارجه در تبریز، با هموار کردن مسیر تعاملات، زمینه صدور تولیدات فرهنگی و هنری به خارج از مرزهای جغرافیایی را فراهم آورد.

همچنین در این دیدار عیسی‌زاده، نماینده جدید وزارت امور خارجه در شمالغرب کشور در سخنانی حوزه‌ فرهنگ و هنر را حوزه‌ی  ارزشمند و دارای تاثیر در مناسبات و گفتمان‌های بین‌‌المللی عنوان کرد.

کد خبر 790121

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha