مرمت خانه تاریخی علامه سلطان قرائی تبریز امسال به پایان می‌رسد

آبدار از اتمام ۲۲ پروژه مرمت و زیرساخت گردشگری تا پایان سال ۹۸ خبر داد و گفت: مرمت مسجد کریم خان و خانه تاریخی سلطان قرائی تبریز نیز امسال به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «مرتضی آبدار» امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای حفظ و صیانت از اماکن و محوطه های تاریخی و تامین زیرساخت های گردشگری، پروژه های مرمتی و تامین زیرساخت های گردشگری توسط اداره کل همواره مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان اینکه از میان ۱۶۳ پروژه مرمتی، احیا و زیرساخت‌های گردشگری تعریف شده تا پایان سال مالی ۹۷ در استان، بالغ بر ۱۰۰ کارگاه فعال هستند، افزود: از میان این تعداد ۳۰ پروژه به تبریز و ۷۰ پروژه به شهرستان ها اختصاص دارد که شامل مرمت، احیا، بهسازی، پروژه های مطالعاتی و اجرای زیرساخت های گردشگری تبریز و تمامی شهرستان های استان است و از این حیث سال ۹۸ جزو پرکارترین سال‌های فعالیت پروژه های میراث فرهنگی استان به شمار می آید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی پروژه های بخش میراث فرهنگی و گردشگری سطح استان در حال اجرا هستند، گفت: با در نظر گرفتن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان ها پروژه‌های مختلف سرمایه‌گذاری گردشگری از جمله احداث کمپ ها و مراکز اطلاع رسانی گردشگری، راه دسترسی، ایجاد پیاده راه، ایجاد سرویس های بهداشتی، آبرسانی و نیرو رسانی و ... تعریف و نیز مرمت حمام¬ها، خانه¬ها، جداره ها، موزه، برج مقبره ها، پلها، قلعه ها و کاروانسراهای تاریخی و ... در حال انجام است که با اتمام آن ها شاهد افزایش رضایتمندی گردشگران خواهیم بود.

آبدار از اتمام ۲۲ پروژه مرمت و زیرساخت گردشگری تا پایان سال ۹۸ خبر داد و گفت: با توجه به فعالیت مستمر پروژه های مذکور، ۲۲ پروژه در مراحل تکمیلی به سر می برند که تا پایان سال جاری به طور کامل از لیست پروژه های اجرایی خارج و جهت تعیین کاربری معرفی خواهند شد، از جمله این پروژه ها می توان به «پل پنج چشمه، کبوترخانه دده خان، مسجد کبود و مسجد زرگران بناب»، «امام زاده کلیبر»، « مجتمع بین راهی عجب شیر» «مسجد کریم خان و خانه سلطان قرائی تبریز» و «مجتمع رفاهی هوراند » اشاره کرد.

 

کد خبر 790889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha