طرح شفاهی حفظ قرآن در زندان ‌های آذربایجا‌ن‌شرقی اجرا می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب تبریز با اشاره به طرح شفاهی حفظ قرآن در زندان ‌های استان و زندان مرکزی این شهر گفت: دو سوم از زندانیان در این طرح شرکت کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «موسی خلیل اللهی» امروز در دیدار هیأت امنای ستاد دیه استان اظهار داشت: محکومان مالی و غیرعمد ناخواسته با داشتن شاکی خصوصی و بیشتر به خاطر رکود و نوسانات بازار روانه زندان شده‌اند.

دادستان عمومی و انقلاب تبریز، خاطرنشان کرد: سال گذشته با کمک خیرین 440 نفر از زندانیان جرایم مالی و غیرعمد با مبلغی بالغ بر یک هزار و 220 میلیارد ریال آزاد شدند.

وی با اشاره به طرح شفاهی حفظ قرآن در زندان ‌های استان و زندان مرکزی این شهر گفت: دو سوم از زندانیان در این طرح شرکت کرده اند و در راستای اجرای این طرح 2 هزار نفر از زندانیان حافظ جزء یک تا 30 قرآن کریم هستند‌.

خلیل اللهی، ادامه داد: تعدادی از زندانیان نیز در کارگاه های حرفه آموزی فرش و کفش در زندان های استان فعالیت دارند و قسمتی از درآمد شغل خود را به خانواده‌های خود می دهند.

همچنین حجت الاسلام «حکمتعلی مظفری» رییس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی در سخنانی، اظهارذ داشت: برای جرایمی که با امنیت مردم ارتباط نداشته و عنوان مجرمانه ندارد، ترجیحا از مجازات جایگزین زندان استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: مجرمان مخل امنیت مردم نه تنها به زندان محکوم می‌ شوند بلکه به خاطر امنیت مالی و جانی مردم با آن ها برخورد سختی می شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی با اشاره به آغاز بهره گیری از پابندهای الکترونیکی برای زندانیانی که امکان استفاده از قانون «مجازات جایگزین حبس» ندارند، گفت: استفاده از این پابندها از هفته گذشته آغاز شده و به صورت انبوه در مورد زندانیان واجد شرایط استفاده می ‌شود.

گفتنی است، امسال بیش از 530 نفر از زندانیان زندان های استان با بدهی یک هزار و 500 میلیارد ریال منتظر کمک خیران هستند تا به آغوش گرم خانواده برگردند.

کد خبر 790938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha