بندرخشک پیشگامان به عنوان دهکده لجستیک استان یزد در نظرگرفته شود

استاندار یزد با اشاره به جایگاه بندرخشک گفت: پیگیری های لازم برای تصویب و اخذ مجوزهای لازم برای بندر خشك پیشگامان در دستور كار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمدعلی طالبی» در نشست در نشست ستاد لجستیک استان یزد گفت: به دلیل موقعیت جغرافیایی خوبی كه یزد در مركز كشور دارد و هم چنین توان اقتصادی در بخش معدن،صنعت و بازرگانی، حوزه حمل و نقل یكی از قابلیت های مهم توسعه استان است و مباحث مربوط به پدافند غیر عامل نیز نكته دیگری است كه این موقعیت را در تاثیر گذاری برای كل كشور ممتاز می كند.


استاندار یزد افزود: بر این اساس استان یزد می تواند به عنوان یك منطقه ویژه در حوزه حمل و نقل در مسائل اقتصادی كشور ایفای نقش كند و بنابراین هدف گذاری ما این است كه شهر لجستیك را در استان یزد داشته باشیم و این موضوع را پیگیری كنیم.
 

طالبی یادآور شد: در طرح پیش رو دهكده و پارك لجستیك برای استان در نظر گرفته شده و البته این موضوع در مناطق دیگر استان نیز قابل تعریف است و موضوع پارك لجستیك تخصصی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.


وی افزود:در رابطه با پیشنهاد همكاری بندر خشك با بندر شهید رجائی نیز اعلام آمادگی و ظرفیت استان یزد در شرایط اضطراری در قالب مكاتبه ای اعلام و فعال سازی این ظرفیت در سطح ملی پیگیری می شود.


استاندار یزد در پایان خاطرنشان كرد: آنچه در تعریف دهكده لجستیك آمده در بندر خشك پیشگامان نیز وجود دارد و این محل به عنوان دهكده لجستیك در نظر گرفته و پیگیری های لازم برای تصویب و اخذ مجوزهای لازم در دستور كار قرار دارد

 

کد خبر 793248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha