بروز خسارت‌های سیل بدون کنترل سیلاب در بالادست

قزلسفلو با بیان اینکه همزمان با گلستان در سوئیس سیل آمده بود و شهر آب گرفته بود و نیاز به جارو کردن نیز شهر نداشت، گفت: تا زمانی که سیلاب با خود رسوب به همراه داشته باشد این خسارت‎ها موجود است و باید بتوانیم سیلاب را در بالادست کنترل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان،«ابوطالب قزلسفلو» امروز (شنبه 25 خرداد) در نشست صمیمی مسئولان دادگستری کل استان با سازمان‎های مردم نهاد در استان گلستان اظهار کرد: تشکل‎های منابع طبیعی و محیط‎زیست در استان مشترک است و در بحث پیشگیری یکی از موضوعاتی که مد نظر قوه قضائیه است مربوط به منابع طبیعی و محیط‎زیست است.

 

مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان ادامه داد: از سال 1380 به بعد سیل‎های کوچک و بزرگی را در استان شاهد بودیم، سیل در سالجاری بیش از این که خسارت در بالادست داشته باشیم آب‎گرفتگی در پایین دست به همراه آورد و بیشترین خسارت‎ را در مناطق دشتی و پایین‎دست شاهد بودیم.

 

قزلسفلو یادآور شد: در بالادست بیشتر خسارت‎ها از حوزه رانش بود، در سال 1381 تا سال 1384 آسیب به بالادست از سیل بیشتر اتفاق افتاده بود و جاده و مزارع کشاورزی را آسیب زد.

 

وی با بیان اینکه در سالجاری در بالادست  آسیب کمتری شاهد هستیم و پیشنهاد ما این است که بتوانیم در بالادست سیل را کنترل کنیم، خاطرنشان کرد: لایروبی و انجام مدیریت‎های آب‎های سطحی می‎تواند به این مهم کمک کند و سد وشمگیر و بوستان بخواهیم جلوی سیل را بگیریم یعنی اینکه بالادست هرچه اتفاق می‎افتد کاری انجام ندهیم.

 

مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان بیان کرد: سد گلستان در جلوگیری از خسارت سیل در گنبد کاووس موثر بود ولی در بالادست تاثیری نداشت و اگر بخواهیم از سیل جلوگیری کنیم باید در بالادست کار کنیم.

 

قزلسفلو با بیان اینکه همزمان با گلستان در سوئیس سیل آمده بود و شهر آب گرفته بود و شاید فروکش می‎کرد حتی نیاز به جارو کردن نیز شهر نداشت، خاطرنشان کرد:  تا زمانی که سیلاب با خود رسوب به همراه داشته باشد این خسارت‎ها موجود است و باید بتوانیم سیلاب را در بالادست کنترل کنیم.

 

وی متذکر شد: از طریق سامانه 1524 گزارش شبانه‎روزی گزارش‌های مردمی را دریافت می‎کنیم و در حوزه تصرفات، قطع درختان و قاچاق درخت این گزارش‌ها دریافت می‌شود.

 

کد خبر 799853

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha