زائران ایرانی جمعه 8 ذی الحجه به عرفات منتقل می شوند

معاون حمل و نقل زمینی و مشاعر ستاد مکه مکرمه گفت: کلیه زائران ایرانی با 650 دستگاه اتوبوس از شهر مکه به صحرای عرفات منتقل می شوند. 650 راهنما حجاج را برای انتقال به عرفات راهنمایی می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مسعود مجردی، معاون حمل و نقل زمینی و مشاعر ستاد مکه مکرمه گفت: عملیات انتقال حجاج ایرانی به صحرای عرفات از ساعت 13 جمعه هشتم ذی الحجه آغاز می شود و کلیه زائران ایرانی با 650 دستگاه اتوبوس از شهر مکه به صحرای عرفات منتقل می شوند. 650 راهنما که جلیقه های مخصوص بنفش رنگ به تن دارند نقش راهنما در انتقال حجاج به صحرای عرفات را ایفا می کنند.

وی افزود: فاصله زمانی بین مکه و عرفات حدود 10 تا 15 دقیقه است و منطقه استقرار زائران ایرانی در عرفات، در مجاورت جبل الرحمه قرار دارد.

مجردی خاطرنشان کرد: محدودیتی از نظر فضای فیزیکی در عرفات نداریم لذا مشکلی نیز از نظر بیتوته نیز وجود ندارد. 9600 مه در عرفات وجود دارد که خیمه ها در ابعاد 7/3 در 7/3 است.

مجردی در پایان افزود: حجاج ایرانی در عرفات در خیمه های برزنتی سفید رنگ استقرار پیدا می کنند که کف خیمه ها مفروش شده است. امکاناتی نظیر کلمن آب و یخ در خیمه ها قرار داده شده است و در هر خیمه در عرفات بین 14 تا 15 زائر مستقر می شود.

 پایان پیام/

 

کد خبر 80242

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha