سفر انفرادی به حج انجام نشود

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان گفت: از مردم انتظار داریم برای انجام مناسک حج صرفا از طریق سازمان حج و زیارت اقدام کنند و سفر انفرادی و خارج از روال معمول را برای شرکت در مناسک حج انجام ندهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، رسولی‌محلاتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان در جمع خبرنگاران اعزامی به حج، گفت: نزدیک به 250 نفر از افرادی که با ویزای آزاد در فرودگاه مدینه دچار مشکل شده بودند، پس از 48 ساعت توقف در فرودگاه مدینه به ایران بازگشتند.

وی با هشدار به افرادی که از این طریق به عربستان وارد می‌شوند، گفت: از مردم انتظار داریم برای انجام مناسک حج صرفا از طریق سازمان حج و زیارت اقدام کنند و سفر انفرادی و خارج از روال معمول را برای شرکت در مناسک حج انجام ندهند.

او ادامه داد: متاسفانه کار این افراد باعث شد تعدای از هموطنان ما که برخی از آن‌ها زائران ایرانی مقیم خارج از کشور بوده و برای خداحافظی به ایران رفته بودند و از مهرآباد قصد سفر به حج را داشتند، از این سفر باز بمانند.

سفیر ایران در ریاض با اشاره به رفتار ماموران سعودی در این مدت با این افراد، گفت: مقامات سعودی هیچ‌گونه اساعه‌ ادبی را به کار نبردند و علاقه‌مند بودند مسأله به صورت مسالمت‌آمیز حل شود.

وی اضافه کرد: سعودی‌ها همه‌ امکانات، حتا دارو را در اختیار بیماران قلبی و دیابتی آن‌ها گذاشتند و در فرودگاه پذیرایی کردند.

سفیر ایران گفت: متاسفانه تعدادی ویزای جعلی در اختیار افراد سودجو قرار گرفت و از احساسات پاک مردمی که تمام آرزویشان تشرف به حج است، استفاده می‌کنند و با اخذ مبالغ کلان نسبت به صدور روادید‌های جعلی اقدام می‌کنند. سال گذشته نیز شاهد این مشکل بودیم.

رسولی‌محلاتی با اشاره به این‌که عربستان هر سال تعداد زیادی از اتباع کشورهای دیگر را که از این طریق وارد می‌شوند اخراج می‌کند، گفت: عربستان امسال شش‌هزار اتباع آفریقایی را که با روادید جعلی به این کشور وارد شده بودند، اخراج کرد.

وی تاکید کرد: امسال نیز بر این تصمیم تاکید دارند که با ورود افراد دارای ویزای جعلی برخورد کنند و اجازه‌ ورود ندهند.

رسولی‌محلاتی همچنین با انتقاد از شیطنت شبکه‌ الجزیره نسبت به انعکاس ناقص اظهارات ولیعهد عربستان درباره‌ی تفاهم با زائران ایرانی، گفت: این شبکه با حذف مقدمه و موخره‌ی خبر نایف ـ ولیعهد عربستان ـ تنها یک جمله‌ی او را که «تفاهمی با زائران ایرانی نداریم» برجسته کرد.

پایان پیام/



 

کد خبر 80380

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha