لازمه شهری آباد، دانشگاهی پیشرفته و آباد است

لقمانی با اشاره به شاخص های پیشرفت دانشگاه یزد گفت: برای داشتن شهری آباد باید دانشگاهی پیشرفته و آباد داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « قاسم برید لقمانی» در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه یزد گفت: اگر خوش فکری و همت مسئولانی استان یزد در سی سال قبل نبود این اتفاق نمی افتاد و گرچه در حال حاضر نسبت به دانشگاه های همسایه 50 سال عقب هستیم اما به شرط همراهی و اتفاق نظر می توانیم آن را زود طی کنیم.

رئیس جدید دانشگاه یزد خاطرنشان کرد: برای داشتن شهری آباد باید دانشگاهی پیشرفته و آباد داشته باشیم زیرا در شهرهای پیشرفته دنیا نیز باشد همنامی دانشگاه و شهر هستیم.

برید لقمانی تصریح کرد: از مسئولان و خیرین و بیت شهید صدوقی درخواست داریم که همانند سابق همیار دانشگاه باشند و به همراه هیات علمی و دانشگاهیان  در راه ارتقای دانشگاه قدم بردارند.

وی ادامه داد: دانشگاه نقاط قوت خوبی دارد که از جمله آنها نسبت خوب هیات علمی به دانشجو بوده است که در برنامه ریزی سعی داشتیم از 14 هزار دانشجو به 12 هزار دانشجو برسیم.

رئیس جدید دانشگاه یزد افزود: در دوره گذشته انقلابی در دانشگاه صورت گرفت که در زمینه وعده های غذایی شاهد بازدید دانشگاه های کشور از این دانشگاه بودیم.

برید لقمانی بیان کرد:  استقرار نظام برنامه ریزی برای دانشگاه و دانشکده ها و ایجاد مراکز شتاب دهنده از جمله مواردی است که می تواند در دوره جدید دنبال شود.

وی گفت: الان نسبت کارمند به هیات علمی هفت دهم است که با بازنشستگی نیروها شاهد کمتر شدن آن هستیم اما امیدواری به زودی نیروهای جدید را جذب کنیم.

رئیس جدید دانشگاه یزد خاطرنشان کرد: مستهلک شدن آزمایشگاه های دانشگاه بعد از 3 دهه از دیگر مشکلات است که امیدواریم توجهی ویژه به آن شود.

کد خبر 804352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha