دور شدن دانشجویان از مسائل اجتماعی و سیاسی کشور مهمترین نگرانی ما است

طالبی با اشاره به توجه نشاط سیاسی و اجتماعی در دانشگاه ها گفت: دور شدن دانشجویان از مسائل اجتماعی و سیاسی کشور مهمترین نگرانی ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمد علی طالبی» در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه یزد گفت: دانشگاه یزد با خواستگاه بسیار خوب و قدمت، اعتماد در بین استان و نقشی که در استان به عنوان دانشگاه مادر استان دارد می تواند بیش از این در توسعه استان نقش داشته باشد.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: ما به دانشگاهی نیازمندیم که در رابطه با تمامی موضوعات استان مشارکت داشته باشد و نظرات موثری در زمینه  مسائل مهم استان داشته باشیم.

طالبی تصریح کرد: امروز لازم داریم که دغدغه های شخصی به مرام و منشی در کل دانشگاه تبدیل شود و در مسائل استان نیز در خدمت پیشرفت روز افزون استان قرار گیرد .

وی ادامه داد: ما از این ظرفیت بسیار خوب در دانشگاه در رشد و توسعه استان استفاده کنیم و دانشگاه را به جایگاه اصلی آن برسانیم و در خور نام استان باشد.

استاندار یزد بیان کرد: ما اگر کنکور را نگاه کنیم و 24 سال صدرنشینی در دانشگاه ها را داریم شاید لازم داریم دانشگاه یزد بیش از گذشته خود را نشان دهد و یکی از بهترین دانشگاه اه در رتبه بندی های کشور را داشته باشیم.

طالبی افزود: ما آمادگی را داشتیم که در وضعیت دانشگاه ها ساماندهی داشته باشیم و حضور دانشگاه ها را در مناطق مختلف استان هدفمند کرده و ماموریت ویژه ای را برای آنها تعریف کنیم که یکی از نیازهای ضروری استان این بخش است.

وی گفت: امروز مسئولیت بزرگی در قبال دانشجویان داریم که علاوه بر موضوع فراگیری، آموزش و پژوهش رسالت بزرگی در تربیت دانشجویان  برای برعهده گرفتن مسئولیت و دغدغه مندی داریم و از طرف دیگر نیازمند ایجاد محیطی پویا برای آنها هستیم.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: نگرانی داریم که دانشجویان از مسائل اجتماعی و سیاسی کشور دور شوند.

طالبی بیان کرد: امروز شاید نیاز باشد که با وجود همه مشکلات مقداری نشاط سیاسی و اجتماعی را در دانشگاه ها افزایش دهیم و دانشجویان را پیوند نزدیکی به مسائل جامعه دهیم.

طالبی تصریح کرد: خطی که تا الان دانشگاه یزد آمده خط بسیار خوبی بوده که امیدواریم تداوم و گسترش پیدا کند و دغدغه های مطرح شده را نیز به لایه های مختلف دانشگاه تسری پیدا کند.

وی ادامه داد: نگاه ما این است که هر ظرفیتی را در دانشگاه یزد ایجاد کنیم این ظرفیت برای استان است و آبرویی برای استان خواهد بود.

کد خبر 804340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha