برنامه های پایتخت کتاب ایران به صورت عمومی تر مطرح شود

طالبی با اشاره به برنامه های پایتخت کتاب ایران گفت: برنامه های پایتخت کتاب ایران به صورت عمومی تر مطرح شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمد علی طالبی » در نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان یزد برگزار شد، گفت: ضرورت تقویت نگاه فرهنگی تمامی‌دستگاه ها یکی از تاکیدات ما است که خوشبختانه در این مسیر در حرکت هستیم و شوراها و شهرداران بیشتر به این موضوع معطوف شده اند.

استاندار یزد افزود: انتظار ما این است که تمامی‌دستگاه ها فراتر از وظایف بخشی، همت خود را صرف ترویج کتاب و کتابخوانی کنند و به ویژه در امر کتابخانه مرکزی نیز به عنوان نمادی برای کتاب در استان باشد.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: این کتابخانه باید به عنوان نماد فرهنگی یزد و یزدی ها شود و از این جهت در سالی که به نام پایتخت کتاب ایران هستیم امیدواریم به این پروژه به عنوان نماد کتاب نگاه شود و با همت مضاعف افتتاح را داشته باشیم.

وی گفت: امروز باید در زمینه برند پایتخت  کتاب نیز شفافیت صورت گیرد و برنامه ها نیز جنبه عمومی‌تر به خود بگیرد و در دستگاه های اداری و اجرایی بر اساس وظایف و مسئولیت ها در کارگروه ها تصویب شود.

طالبی خاطرنشان کرد: مسئولیت هایی که سازمان های مردم نهاد و انجمن های غیر دولتی در این حوزه دارند باید شفاف شود و مشارکت این گونه نهادها را داشته باشیم.

وی افزود: شهرداران سهم نیم درصد را به عنوان حداقل کمک در نظر بگیرند ولی انتظارات ما از شهرداری‌ها بیشتر از این میزان است.

وی افزود: ما برای تامین منابع کتابخنانه مرکزی بایستی بسیج عمومی‌داشته باشیم و استانداری نیز آمادگی پیش قدمی‌در این زمینه دارد.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: در کتابخانه مرکزی نیز هرچه سریع تر مناقصه پیمانکار انجام شود و تاکید داریم تا دی ماه این کتابخانه را به بهره برداری برسانیم.

وی گفت: در توسعه و ترویج برنامه های کتابخوانی نیز برخی از انجمن ها و سازمان های مردم نهاد نیز باید فضای فعالیت جدیدی را ایجاد کنیم تا آنها برنامه های مناسبی داشته باشند.

 

کد خبر 801583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha