ایجاد مرکز تحقیقات مواد معدنی در استان یزد

طالبی با اشاره به سهم معادن استان یزد در اقتصاد کشور گفت: ما درخواست ایجاد مرکز تحقیقات مواد معدنی در استان یزد را به تهران ارسال کرده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمد علی طالبی» شب گذشته در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد که با حضور وزیر دادگستری برگزار شد، گفت: یزد حدود یک و 4 دهم جمعیت کشور را در خود جای داده است که سهم 2 و سه دهم درصدی از اقتصاد بدون نفت را به خود اختصاص داده و در زمینه سرانه نیز رتبه سوم کشوری را دارد.

استاندار یزد افزود: ما در استان یزد شاهد بسیاری از محدودیت ها هستیم اما این محدویت ها نتوانسته مانع پیشرفت در کشور باشد بلکه در بسیاری از جنبه ها پیشتاز بوده است که این امر نشان از سختکوشی و خلاقیت و همت والای یزدی ها است.

وی بیان کرد: یکی از مباحث مطرح شده در استان و کشور در زمینه مرکز تحقیقات مواد معدنی در استان است که درخواست های خود را به تهران ارسال کرده ایم.

طالبی ادامه داد: در بحث تامین خوراک واحدهای فرآوری با وجود سرمایه گذاری‌های کلانی که صورت گرفته، اشتغال خوبی در استان ایجاد شده اما نکته اینجاست که برخی از معادن در حال واگذاری به خارج از یزد است این امر علاوه بر جنبه های اقتصادی، مسائل امنیتی و اجتماعی را نیز به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: کاهش ذخائری که اتفاق می افتد به شدت در کاهش اشتغال مناطق کم برخوردار یزد که عمدتاً معادن در آنها مستقر هستند، اثرگذار است و در شورای تامین این موضوع مطرح شد و قرار شد روی آن کار شود و در جلسات بعدی مصوباتی در این راستا داشته باشیم.

کد خبر 801085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha