تحقق عدالت نیازمند تغییر در مفهوم فکری عدالت در جامعه است

طالبی با اشاره به اهمیت توجه خانواده و خانواده به عدالت گفت: تحقق عدالت نیازمند تغییر در مفهوم فکری عدالت در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمد علی طالبی» در نشست شورای هماهنگی روابط عمومی های استان یزد گفت: شهید بهشتی تبلور یکی از رهبران انقلاب که بیشترین تاثیر را در پیروزی انقلاب داشتند؛ بود و چه حیف که چنین شخصیت های بزرگواری را از دست دادیم.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: شهید بهشتی قوه عاقله انقلاب بودند که کنار افرادی همچون رجایی و باهنر به عنوان اتاق فکر انقلاب بودند و توسط منافقان کور دل مورد هدف قرار گرفتند و اگر این ترورها نبود شاید به اتکای وجود چنین شخصیت هایی وضعیتی بهتر از این داشتیم.

طالبی تصریح کرد: عدالت به نوعی همه ما مسئولیت در این بخش داریم و موضوعی است که قدمتی به درازای تاریخ و در زمان تفکر بوده است و در ادیان مختلف مباحث محوری بوده است و جز اصلی ترین نکات در محل اندیشه ورزی فلاسفه بوده است.

وی ادامه داد: ما از سطح کلان در دنیا مواجه به بی عدالتی ها و تبعیض ها داریم و این امر تا سطح خرد نیز وجود دارد که شاید دلیل آن نیز عدم شناخت وظیفه و مسئولیت دستگاه ها و امید به دستگاه قضا است.

استاندار یزد گفت: ما زمانی به عدالت می رسیم که مفهوم فکری و عدالت را در جامعه شکل دهیم و اگر در درون خانواده و روابط محدود اجتماعی خود پایبند به عدالت نباشیم در جامعه نیز بدان دست پیدا نخواهیم کرد.

طالبی خاطرنشان کرد: حوزه روابط عمومی حوزه گسترده ای است و وقتی انتظار پاسخگویی و شفافیت داریم آثار آن در عدالت در سطح جامعه خود را نشان می دهد.

وی گفت: اطلاع رسانی ها به کمک ابزارهای نوین و اطلاع عموم از برخی از جرائم ممکن است احساس ناامنی را در جامعه تلقین کند که باید با اطلاع رسانی دقیق از آن جلوگیری کنیم.

استاندار یزد گفت: ما در زمینه جرائم جز چند استان آخر است که باید در این زمینه نیز اطمینان خاطر را به جامعه دهیم و ذهنیت استان را در جامعه مناسب کنیم که این نشان از ظرفیت روابط عمومی ها است تا اطلاعات دقیق و درست به مردم منتقل شود.

طالبی ادامه داد: برخی از مواقع برخی از جرائم عمومی می شود و مردم نیز مطلع می شوند اما فعالیت ها و زحمات دستگاه ها و اقدامات پیشگیری مغفول می افتد و خبرها در لابه لای خبرها گم می شود و جامعه متوجه این موضوعات نمی شود که همی نیز لازم است مورد توجه مسئولان روابط عمومی ها و رسانه های گروهی شود تا اطلاع رسانی کامل صورت گیرد.

وی گفت: الان در زمینه تامین اعتبارات در زمینه های پروژه های عمرانی و تامین انتظارات مردم در حوزه معیشت و سال حساسی در زمینه اقدامات و فعالیت ها مانند انتخابات مواجه هستیم که درخواست و توقع ما از روابط عمومی ها این است که در این موضوعات با تمام توان در این حوزه ها با هدف افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی حضور پیدا کنند.

استاندار یزد ادامه داد: روابط عمومی ها تا حد امکان از حاشیه ها عبور کنند و تمامی فکرشان در جهت خدمت به مردم و فراهم کردن شرایط مناسب برای مشارکت مردم در انتخابات و حضور مردم در فعالیت های سیاسی و فرهنگی باشد.

 

کد خبر 801264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha