پایتخت کتاب ایران احترام به جایگاه فرهنگی یزد است

طالبی با اشاره به انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران گفت: پایتخت کتاب ایران احترام به جایگاه فرهنگی یزد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « محمد علی طالبی» در مراسم سومین دوره کتاب سال یزد گفت: هدف اصلی از چنین برندهایی بازنمایی ظرفیت های بسیار خوب فرهنگی و اجتماعی است که در این سرزمین و دیار بوده و از گذشته به ما رسیده و ما باید پاس بداریم و آنها را به آیندگان انتقال داده و به جهانیان بشناسانیم.

استاندار یزد افزود: یکی از برندهایی که نصیب استان شد، پایتخت کتاب ایران بود که احترام ایران به جایگاه فرهنگی یزد بود اما می تواند نقطه شروعی برای ما در مباحث مختلف فرهنگی و اجتماعی باشد تا بتوانی از ظرفیت کتاب در جهت رشد کتاب و توسعه استانی استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای صیانت از این جایگاه و تقویت استان برنامه های خوبی تدوین شد و از ابتدای سال نیز برنامه های مختلفی به مرحله اجرا درآمد تا به اهداف مورد نظر از جمله معرفی یدز به عنوان نامزد شایسته به عنوان چایتخت کتاب جهان باشد.

طالبی تصریح کرد: برای تقویت این جایگاه فرهنگی و به ویژه در حوزه کتاب نیازمند آیین هایی هستیم که بتواند معرفی شایسته ای از این ظرفیت داشته باشد که یکی از این آیین ها همین برنامه است که اگر به برنامه های پایدار تبدیل شود، بسیار مناسب است.

وی گفت: این برنامه حرکت ارزشمندی برای استان یزد است.

کد خبر 806884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha