فعالیت های دانش بنیان باید محور تمام اقدامات ما باشد

برید لقمانی با اشاره به اقدامات دانشگاه یزد در زمینه فعالیت های دانش بنیان گفت: فعالیت های دانش بنیان باید محور تمام اقدامات ما باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « قاسم برید لقمانی» در نشست فناوری و مدیران شرکت های دانش بنیان و نوآفرین با رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: 4 محور برای رسیدن به دانشگاه نسل سومی نیاز است که عضویت هیات علمی، مهارت آموزی، ایجاد مراکز نوآوری و حمایت های لازم از فارغ التحصیلان از جمله این محورها است.

رئیس دانشگاه یزد خاطرنشان کرد: اگر امروز کلاس های درس و ورودی دانشجویان را نگاه کنیم شاهد یاس و ناامیدی هستیم اما در پارک علم و فناوری متفاوت از این نگاه است که باید در دانشگاه ها بتوانیم شرکت های دانش بنیان را نیز افزایش دهیم تا بتوانیم این دیدگاه را تغییر دهیم.

وی افزود: ما در دانشگاه یزد اقدامات مناسبی داشتیم که تشکیل کانون های تفکر برای اولین بار در سطح کشور و بررسی سند امایش استان یزد و تدوین بیانیه شهر هوشمند از جمله این اقدامات بوده است.

برید لقمانی بیان کرد: فعالیت های دانش بنیان باید محور تمام فعالیت ها باشد و امروز نیز خوشحالیم که بخش خصوصی برای انجام آن راغب است.

 

کد خبر 852015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha