حضور کاروان جاده ولایت برای دهمین سال در یزد

هاشمی با اشاره به مسیر سفر امام رضا(ع) از استان یزد تا مشهد مقدس گفت: کاروان جاده ولایت برای دهمین سال در یزد حضور پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « احمد هاشمی» در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: امسال با تلاش هایی که انجام شد تیم شهید قندی احیا شده است و در لیگ دسته دوم حضور پیدا خواهد کرد.

معاون توسعه ورزش استان یزد خاطرنشان کرد: دو استقامت جاده ولایت برای دهمین دوره در استان یزد برگزار می شود که از مسیری که حضرت امام رضا(ع) وارد ایران شده اند تا مشهد مقدس، طی یک حرکت فرهنگی سفر می کنند.

وی افزود: این حرکت از شلمچه شروع شده و در استان های مختلف فارس گذر کرده و وارد استان یزد می شوند و در ابرکوه حضور پیدا می کنند و طی مسیر انها ابرکوه، تفت، یزد، بافق، بهاباد، خرانق است که توسط مسئولان نیز بدرقه می شوند و در روز ولادت امام رضا(ع) در مشهد مقدس حضور پیدا می کنند.

هاشمی ادامه داد: بیشترین مسیری که طی می شود در استان یزد است و نیمی از مسیر در این استان طی می شود که برنامه های متعددی برای آنها تدارک دیده شده است و به برکت این دوستان در سال گذشته دو زندانی آزاد شدند.

وی گفت: امسال نیز برنامه های فرهنگی مختلفی داریم که همچون سال گذشته دیدار از کودکان سرطانی، حضور در بقاع متبرکه، اقامه نماز و احترام به مقام سومین شهید محراب از جمله این برنامه ها است.

معاون توسعه ورزش استان یزد تصریح کرد: امسال 16 دونده همراه با دو همراه به عنوان سرپرست داریم که یکی از آنها یزدی هستند .

هاشمی بیان کرد: 2 هزار و 100 کیلیومتر مسیر حرکت امام رضا در کشور بوده اند که  در این مسیر نیز 70 قدمگاه بوده است که 16 مورد از آن ها به یقین رسیده اند و از این تعداد 7 مورد در استان یزد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: المپیاد از 30 مرداد تا 10 شهریور است که استان یزد یکی از این میزبان ها است و در جودو، مونتای، شمشیربازی، قایق رانی از جمله این میزبانی ها است.

کد خبر 805930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha