گسترش تعامل میان کانون های مساجد و حوزه هنری

نشست هم‌اندیشی مشترک میان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، نشست هم‌اندیشی مشترک میان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی (۱۷ تیر) برگزار شد.

«محمد هادی‌نیا» در این نشست با اشاره به این‌که جوانان یکی از مخاطبان اصلی و محوری رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب هستند، اظهار داشت: متولیان فرهنگی باید موانع بروز و ظهور خلاقیت، نوآوری، ابتکار و هنرنمایی جوانان را برداشته و در جهت بهره مندی حداکثری از نیروی جوان کشور گام بردارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با تأکید بر تعامل بین‌بخشی حداکثری در تمام عرصه ها به ویژه با حوزه هنری استان گفت: برگزاری برنامه های مشترک می تواند بر پایه مفاهیم دینی و قرآنی مورد هدف قرار گیرد که ثمره این تعامل تربیت هنرمند مسجدی و تولید آثار فاخر در عرصه های مختلف هنری خواهد بود.

وی با بیان این‌که جذب جوانان به فعالیت های فرهنگی و مسجدی بدون توجه به تأمین نیازها و ایجاد زمینه کسب مهارت‌های خاص آن ممکن نیست، افزود: باید فرصت و بستر مناسب برای نقش‌آفرینی جوانان فراهم شود، چراکه در چنین شرایطی شاهد اعتلای فکری و عملی نسل آینده‌ساز جامعه خواهیم بود.

هادی‌نیا شناخت جوانان و نیازهای آنان و همچنین ابزارهای مؤثر از جمله هنر و رسانه را قالب مؤثری برای ارتباط با جوانان دانست و گفت: نوجوانان و جوانان در زمینه فکر و اندیشه، شور و نشاط، پرسشگری، نقد و بررسی، مشورت دهی به متولیان فرهنگی ظرفیت بالقوه و بالفعلی دارند که اگر مورد توجه قرار گیرد، با برکات ارزشمندی همراه خواهد بود.

همچنین محمدحسین بلاغی، رییس حوزه هنری آذربایجان شرقی در این نشست در سخنانی با بیان این‌که تعامل و هم‌افزایی با ستاد هماهنگی کانون های مساجد می تواند در توسعه فعالیت های فرهنگی و تولید آثار ارزشمند هنری اثرگذار باشد، اظهار داشت: کانون های مساجد دارای ظرفیت های عظیم در جذب نیروهای جوان، مؤمن و متعهد هستند.

وی با اشاره به این‌که برای شکوفایی و تعالی فرهنگی و هنری کشور نیازمند هنرمندانی متعهد و متخصص داریم، افزود: در عرصه تربیت چهره های هنری می توان با تعامل این دو نهاد فرهنگی نسبت به شناسایی، تربیت نیروی انسانی و تولیدمحوری گام‌های مؤثر برداشت.

بلاغی با اشاره به این‌که حوزه هنری می تواند زمینه لازم برای تربیت چهره های فرهنگی  و هنری در طراز انقلاب اسلامی را فراهم کند، گفت: فعالیت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و حوزه هنری انقلاب اسلامی جدای هم نیست و به دنبال تعامل حداکثری با نهادهای مسجدی هستیم.

قرار است در آینده نزدیک تفاهم‌نامه ای میان این دو نهاد منعقد شود که بر این اساس همکاری های مشترک در فعالیت های فرهنگی، هنری و اوقات فراغت انجام خواهد شد.

 

 

 

کد خبر 807124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha