ضرورت همگرایی نهادهای مسجدی در غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان

هادی‌نیا بر ضرورت تعامل، مشارکت و همگرایی دستگاه‌ها و نهادهای متولی مساجد در غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، همزمان با دهه کرامت؛ نشست هماهنگی و توجیهی کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان آذرشهر با موضوعات جشن‌های دهه کرامت، طرح اوقات فراغت، پورتال بچه‌های مسجد و بیانیه گام دوم انقلاب برگزار شد.

«محمد هادی‌نیا» در این نشست به تشریح ویژگی های مسجد طراز اسلامی پرداخت و اظهار داشت: روحانی و امام جماعت به عنوان رییس معنوی تمامی نهادهای متولی امور مساجد شناخته می شود، بنابر این تمامی فعالان مسجدی باید حول محور روحانی مسجد نسبت به تعالی این نهاد اسلامی اهتمام داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی با تأکید بر رسالت خطیر افراد متمکن، به ویژه خیرین و بازاریان در عمران و آبادانی مسجد، خاطرنشان کرد: آبادانی فیزیکی مسجد باید توام با آبادانی معنوی آن باشد، به این صورت که فضای مساجد؛ جاذبه‌ معنوی برای جوانان و نوجوانان داشته باشند.

وی بر ضرورت تعامل، مشارکت و همگرایی دستگاه‌ها و نهادهای متولی مساجد در غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان تأکید کرد و گفت: ایجاد تعامل و تقویت برنامه های فرهنگی، قرآنی، هنری، آموزشی، اجتماعی و ... با محوریت امام جماعت مسجد بیش از پیش باید مورد توجه باشد.

هادی‌نیا پویایی مساجد را در گرو جذب نوجوانان و جوانان با برقراری ارتباط مؤثر میان متولیان مسجدی ممکن دانست و افزود: متولیان مسجدی باید مؤلفه های جذب جوانان را مورد توجه قرار دهند، یکی از این مؤلفه‌ها کمک به رشد شخصیتی، عیب‌پوشی، تائید و هویت‌بخشی به نواجوانان و جوانان است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود خواستار همدلی و هماهنگی تمامی نهادهای مسجدی در امر اوقات فراغت نوجوانان و جوانان شد و گفت: نیازمند تعامل حداکثری برای اجرای بهترین برنامه ها هستیم.

همچنین حجت الاسلام فتاحی، رییس اداره تبلیغات اسلامی آذرشهر در سخنانی توجه به اوقات فراغت جوانان و تربیت نیروی انسانی مؤمن و متخصص را نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده نظام دانست و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین آفت‌های موجود در امر اوقات فراغت؛ نگرش گزارش‌محوری نهادها است.

سرهنگ قدیر رحیمی، جانشین فرمانده سپاه آذرشهر نیز در سخنانی با اشاره به این‌که برنامه های اوقات فراغت بهترین فرصت برای تبیین ابعاد مختلف بیانیه گام دوم انقلاب است، گفت: آماده هرگونه تعامل و هماهنگی با ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد برای تربیت نسل انقلابی و جهادی هستیم.

همچنین عباسعلی زارع‌سرشت، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آذرشهر در سخنانی با اشاره به ضرورت تقویت کانون های مساجد با همکاری دیگر نهادهای فرهنگی گفت: 42 کانون فرهنگی هنری در مساجد شهرستان آذرشهر فعال است که از این تعداد 23 باب شهری و 19 باب روستایی هستند.

 

گفتنی است، در پایان این نشست ضمن تحویل بسته های فرهنگی و آموزشی به مدیران مسؤول کانون ها؛ به تعدادی از شرکت کنندگان به قید قرعه هدایای نقدی و معنوی اهدا شد.

 

 

 

کد خبر 807174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha