سیستم آموزشی ما نیازمند تفکر و تعقل است

آیت الله ناصری یزدی با اشاره به بیکاری فارغ التحصیلان به دلیل اشکال در سیستم آموزشی گفت: سیستم آموزشی ما نیازمند تفکر و تعقل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « آیت الله محمد رضا ناصری یزدی» در نشست با خبرنگاران خبرگزاری ها و پایگاه های خبری استان یزد گفت: خبرنگاران و روزنامه نگاران در دنیا بک شکل عمل نمی کنند و گاهی وابسته به دولت ها، حزب ها و گروه ها هستند و بر اساس خواسته آنها عمل می کنند و گاهی نیز افراد به دنبال سوژه ها با هدف شهرت، به هم زدن قضایا هستند و گروه سوم نیز افرادی هستند که واقعا هدفشان اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم است.

امام جمعه یزد افزود: امروز ما نیاز به گروه سوم داریم که مردم آگاه شوند و بصیرت را پیدا کنند و مراقبت توطئه های دشمنان و توطئه های اخلاقی، عقیدتی، اقتصادی آنها باشند.

وی ادامه داد: در دنیا صهیونیست ها روی این توطئه ها کار می کنند و حتی برای دهه های آینده کار می کنند و منتظر جواب دهی در نسل های آینده هستند.

آیت الله ناصری یزدی خاطرنشان کرد: در فرانسه و اروپا برخی از گروه ها در صد ساله گذشته تشکیل شده اند و الان روی فروپاشی نظام خانواده کار می کنندو متاسفانه این حرف ها را نیز در کشورهای اسلامی شروع کرده اند و از زمان طاغوت نیز در ایران روی آن کار کرده اند و سعی کرده اند فرزند آوری کم کرده و زندگی با حیوانات را ترویج دهند که اگر جلو آنها گرفته نشود موفق می شوند.

امام جمعه یزد بیان کرد: امروز متاسفانه سگ گردانی در جامعه رواج پیدا کرده است که این هدف دشمنان است تا دین را در جامعه تضعیف کرده و زمینه فروپاشی خانواده را فراهم کنند.

آیت الله ناصری یزدی ادامه داد: خبرنگاران باید این برنامه ها را در جامعه درک کرده و راهکار برای آن پیدا کنند و با الگو کردن جامعه سالم به گونه ای فعال عمل کنند.

امام جمعه یزد افزود: راهکار زندگی با سلامت و عاقبت به خیری باید در جامعه روشن شود زیرا فردی که اعتقاد به قیامت ندارد رها است  که باید برای او در جامعه برنامه ریزی کرد.

وی ادامه داد: ما باید قیامت را باور کنیم زیرا 2 هزار آیه در قرآن مربوط به قیامت است و در دنیا انسان هایی که عالم و اهل قلم هستند به داد انسان ها برسند و در مسیر به کمال رسیدن انسان کار کنند.

آیت الله ناصری یزدی خاطرنشان کرد: ما باید مسیر زندگانی صحیح به انسان ها را ارائه کنیم و به دور از مسیر غربی ها در جه تکامل حرکت کنیم.

وی گفت: ما باید درد جامعه و انسانیت را درک کنیم و کمبود انسانیت در جامعه را نشان داده و راه رشد و کمال را به جامعه ارائه کنیم.

امام جمعه یزد بیان کرد: خبرنگاران باید نقائص و کمبودهای رشد، نقائص آموزش ها را در جامعه بررسی کنند و ارائه راهکار دهند.

آیت الله ناصری یزدی ادامه داد: سطحی نگری در آموزش ها یکی از مهمترین نقائص در جامعه امروز است.

امام جمعه یزد افزود: آموزش های ما بخوان، بدان و تولید کن نیست که همین باعث شده نقائصی در جامعه وجود داشته باشد و فارغ التحصیلان ما بیکار باشند.

وی ادامه داد: سیستم آموزش ما باید با تحول بزرگ همراه شود و آموزش ها نیز همراه با تفکر و تعقل باشد تا بتوان افرادی مبدع و مبتکر و خلاق تربیت کرد.

آیت الله ناصری یزدی خاطرنشان کرد: الان در جامعه باور به خود کم است که باید در منشا آن به آموزش توجه کنیم.

وی گفت: تعهد دینی نیز در جامعه امروز ما کم است که اگر در فرزندان خود این تعهد دینی را تقویت نکنیم و قدرت خدا را به او نشان ندهیم از خدا غافل می شود و به دنبال خدمت به جامعه حرکت نمی کند که همین امر باعث بسیاری از مشکلات امروز در جامعه بوده است.

امام جمعه یزد بیان کرد: ایمان و تعقل دو عامل است که کشور ما باید تقویت کنیم که در این صورت می توانیم در جنبه های مختلف پیشرفت کنیم.

آیت الله ناصری یزدی ادامه داد: انسان ها قدرت فکر داشته باشند که هرچیزی را با فکر بپذیرند و هر حرفی را با فکر پذیرفته و با فکر بیان کنند که در این صورت موفق خواهیم شد و از جوسازی ها دور خواهیم شد زیرا دشمنان از طریق القائات و جوسازی ها سعی دارند فکر جوانان جامعه را تغییر دهند.

وی بیان کرد: ملتی می تواند مقاوم باشد که هر حرفی را بدون فکر و تعقل قبول نکند و جوان ما نیز باید بصیرت پیدا کند که این حرف ها را قبول نکند و با بررسی و تعقل در مورد آن بررسی کند.

امام جمعه یزد ادامه داد: اگر می خواهیم مصونیت های مختلف را برای جوانان خود داشته باشیم باید بر تفکر و تعقل را در جامعه جا بیاندازیم.

 

کد خبر 808357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha